Moe in m’n hoofd vandaag

Italië, San Miniato

Ik was vandaag een beetje moe in mien knar. Dat kwam zo: ik had nog slecht geslapen omdat m’n neef dacht kritiek op me te moeten uiten. Ik kan als reactie op kritiek heel erg gemeen worden en bedacht me zelfs m’n blog op zwart te gooien. Maar het is altijd goed om over een heftige zaak een nachtje te slapen, nou ja voor zover dat lukte natuurlijk. Uiteindelijk bedacht ik me dat ik m’n blog niet op zwart zet want dat zou geen recht doen aan alle lezers en ook niet aan m’n geniale neef die de moed had kritiek te geven en dat was geen kritiek op mij (hoewel ik het me van nature heel snel persoonlijk aantrek) waarvoor ik m nu dankbaar ben.
Dank je neef voor je moed en je eerlijkheid. Ik heb zelf ook een lesje geleerd en dat werkt als volgt.
Ik probeer ‘leuk’ te schrijven zodat lezers van m’n verhaaltjes kunnen genieten.
Dus ik deel m’n ervaring maar dien er ook nog heel veel persoonlijke gedachten en overtuigingen etc extra bij op. Ik ben van mening dat dat het verhaal sjeu geeft anders wordt het zo van en toen en toen blabla klaar basta zo saai maar dat wil ik niet.
Ik merk dat ik uit zit te kijken naar reacties van lezers. In dat geval stuurt pindat mij een mail. Ik merk dat ik direct in de Pavlov reactie schiet en de mail wil openen om te zien hoe m’n ‘beloning’ eruit ziet. Maar dat vind ik niet goed. Net zoals ik geen slaaf wil zijn van toeters en bellen etc wil ik ook geen slaaf zijn van ‘likes’. Dat is mij allemaal veel te veel op het manipulatieve nivo van feestboek. En zoals eenieder weet geef ik geen sodemieter om feestboek en z’n manipulaties en machinaties.
Dus beste lezers ik heb bedacht dat ik lekker in alle vrijheid wil blijven schrijven en toch de zeer gewaardeerde interactie met de lezers wil behouden en bedenk: het is mij niet te doen om de likes.

Vandaag was het weer weer mild met een middagtemperatuur van 21c. Het was half bewolkt (dus heb de zon vandaag weer eens gezien) droog en windstil. Het traject was slechts 19km of zo dus een rustig dagje. In tegenstelling tot gisteren deden de hoefkens ook weer aardig mee.
Vanmorgen liep ik weer eens een stuk over de kop van de dijk dit keer van de rivier Arno. Het doel van vandaag -San Miniato- kon ik al op grote afstand op de heuvel zien liggen. Wat een leuk stadje. Verblijf in het Franciscus convento. Voormalig klooster denk ik maar wel ingesteld op pelegrinos. Heb hier HP voor €35. Even lezend in de reisgids denk ik zo dat VFR unerhaupt meer op pelgrims is ingesteld vergeleken met wat ik tot nu toe gelopen heb.
Heb ook even het stadje bekeken en de Torre de Frederico II beklommen. Wat een uitzicht. Toscane is echt prachtig en heb zo een voorgevoel dat er nog meer pracht aan zit te komen.
Het hotel waar ik vannacht zat voelde wel weer erg luxe en heb gisteravond prima gegeten.
Overigens ik heb net voor maandag bij de nonnetjes in San G gereserveerd.

Today i arrived at the Via Francigena (VFR) In San Miniato recommended by brother in law and Grazia.
To get there it was just 19km which feels like an easy distance. The weather was incredible again with an afternoon temperature of 21c no wind half cloudy so saw some sun again today.
Today’s destination was visible from a great distance because the town is on to of a hill.
I stay in a monastery kind of place. Very pilgrim friendly. It is an impressive place.
Because I had some energy left I climbed the Torre Di Federico II. The view over Tuscany from that high was magnificent and more to come.
Yesterday I stayed at a hotel. This felt very luxurious after the B&Bs and hostel. Had a good Tuscan meal too.

I try again: Buon cammino or, like in Spain, Ultreya

Grazia 2018-11-04 08:08:54

Hoi Ad. Dat ik jouw blog als platform gebruikte alsof het een forum betrof, het was verkeerd. Hierbij mijn welgemeende excuses. Ik heb ontzettend veel aan jou te danken en maak liever dat wereldkundig. Het spijt me.

Gideon 2018-11-04 12:38:56

En toch voor beste Ad, reiziger, pelgrim, sportsman: Un mille likes, de echte, van Mark en van Eugenie. Je bent onze eigen held! Rome nadert of is dat jij nadert Rome? Zon of regen, laat dat mooie dagen zijn. Cheers!!

Mark Lipse 2018-11-04 15:34:59

Beste Ad, Dagelijks lees ik met veel plezier jouw belevenissen, vorderingen en overdenkingen op jouw tocht. Jouw teksten zijn boeiend en juist de persoonlijke overpeinzingen maken mij nieuwsgierig naar de dagelijkse update. Beschouw deze reactie daarom graag als een aanmoediging op dezelfde voet verder te gaan. Veel succes met de laatste driehonderd kilometers.

Pedro 2018-11-05 10:11:37

Hi Ad, ik kan mij alleen maar aansluiten bij Pedro: heerlijk om je overdenkingen te lezen en je verfrissende kijk en voor mij soms onverwachte associaties. Ga beslist zo door! Ik vind het sowieso al een hele prestatie om echt iedere dag nog even je wederwaardigheden op te schrijven. Lukt mij op vakantie al niet eens! Gideon en Ad, sorry dat ik dit ook een beetje als forum gebruikte en reageerde op Gideon's tekst. 't Was eruit voor ik er erg in had.