Alpen komen in de verte al in beeld

Duitsland, Landsberg am Lech

Vandaag was het weer weer prachtig. Overdag in begin het echt berekoud. Toen ik de deur uitging was het 3c brrrrr. Maar gaandeweg de dag werd het beter. Het was weer de hele dag zonnig. Dus vanaf de middag kon ik weer gewoon in t-shirt lopen. Met de nieuwe schoenen ging het niet slecht. M’n hoefkens waren eigenlijk wel blij met het nieuwe hoefbeslag. Ze moeten er niet aan denken, in het kader van het inlopen van de nieuwe, regelmatig van hoefbeslag met de ouwe te wisselen. Geen denken aan. Dus ik heb nu m’n ouwe schoenen nog in de zak, maar als het morgen weer zo gaat dan gaan ze in de ouwe schoenen bak. M’n nieuwe hoefbeslag heeft inmiddels wel een 💋 verdient.
Vandaag liep de route steeds langs de Lech. Over de kruin van de dijk danwel over het bospad. De Lech is eigenlijk een aaneenschakeling van stuwmeren dus ik kwam ook regelmatig een stuwdam tegen. Zie foto’s. Onderweg was ik m’n Romantische Strasse boekje ergens verloren 😩😩. Wat nu? Nou ja kijk wel in Landsberg. In de kleine dorpen vindt je niets. Maar jawel Landsberg is wel groot dus hier is van alles. Zoals een mooie boekenzaak waar ze natuurlijk een vervangend boekje hadden 😂😂 hoera! En ik kwam hier aan net voor 5en dwz voor de tourist info sluit. Dus ik heb me op aanraden van m’n zwager, nu ik toch in de grote stad ben, even laten informeren omtrent de culinaire bayrische hoogtepunten. Ja ze wisten wel wat: Fischerwirt. Wat een tent en wat een eten. Zie foto s. Echt lekker en helemaal niet duur 30 euro. Morgen weer een spartaans broodje Landliebe hoor.
En wat vandaag heel gaaf was: ik kon in de verte de Alpen al zien.

The day started cold. But the sun was out all day so from noon I could walk in t-shirt. My new shoes actually did pretty well and deserve some 💋. The track went over the river Lech dike heads and paths. See pics. Actually river Lech has a lot of dams for generation of energy.
So the road was nice my shoes did pretty well, what could go wrong? I lost my route book for this particular track 😩😩
This problem sorted itself when I arrived in Landsberg. This is a relatively big town that has all. So also a very nice bookshop. They had a replacement. Hurray!😊😊
My brother in law likes me to make this a culinary tour as well. Ok as an exemptioni decedid to grab the big town opportunity I found very good bavarian restaurant.
Before I forget. I could see in the distance the alps appearing.

Leuk dat je dat mijn adviezen leest, en soms nog opvolgt ook. Dat zouden meer mensen moeten doen ;-) Het spreekwoord “Gooi oude schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt”, ben je al in de praktijk aan het brengen, dus daar hoef ik je niet mee te vervelen. Nog 1 culinaire tip, probeer ook eens een Hefeweizen biertje bij het diner.

Gerard en Margriet 2018-09-26 21:25:30

dag 42 en1183 km

Simona e n.Ad 2018-09-27 18:09:21

Dag 42 en 1183 KM is 28;5 KM per dag plus of min 500 m en dat is toch flink wat.Je schoenen zijn al die KM met je mee gegaan en hebben zo ongeveer 1,.4 .Dag 42 en 1183 KM dat is ca.28,5 KM per dag ( plus of min 500m))ik kijk niet zo nauw.En al die KM zijn je schoenen meegegaan en hebben 1,4miljoen (plus of min 20000) stappen voor je opgevangen .Allemaal heel veel. En dat heb je allemaal zelf gedaan .groetjes