Via sugli Argini

Italië, Ronco All'Adige

Na een toch wel heel fijne pas op de plaats in Verona ging de tocht vandaag weer verder. Ik volg nu een route genaamd Via sigli Argini oftewel in goed Nederlands ‘weg over de dijken’. Ik heb een gevoel dat ik dat al voor de helft van de tijd zo’n beetje al doe. Maar goed het heet zo en de route voert van Verona naar Bologna. Ik verwacht nog 4 dagen nodig te hebben om in Bologna te arriveren. Dan stap ik over op de Via Degli Dei. Dan is het ook gelijk uit met het hoofdstuk vlak en plat want dan begint het feestje in de Appenijnen.
Maar goed vandaag was nog vlak. Na eerst Betty te hebben uitgezwaaid, het was overigens heel gezellig natuurlijk en Betty had wat boekjes en kaartmateriaal meegenomen en een verse krant en chocolade en heel veel liefde (Dank je voor je support schat!) moest ik zien Verona uit te komen. Dat was niet al te moeilijk maar de stadsschil rond de oude stadsmuren is gelijk zo anders, ja zo onesthetisch. Maar goed daar moet je als wandelaar gewoon anderhalf uur voor uitrekken om door industrieterrein en surburbia te worstelen. Daarna het pad langs de Adige op. Ik loop weer vertrouwd over de kop van de dijk. Het is opeens weer rustig. Lekker hoor. In het hotelletje hier in Bronco is het ook al zo lekker rustig vergeleken met de hectiek van Verona. Aan het eind van de dag ging het opeens hard waaien en kwamen er gevaarlijke wolken aanzetten. Ik zag de bui gewoon aankomen, was nog 2,5km van hotel verwijderd. Ik dacht tandje erbij Ad want ik wil graag droog aankomen. Dat lukte op het nippertje daarna pleurde het buiten een uurtje. Kon vanavond geen ander eten vinden dan de meeneempizzaria maar dat was prima. Ze verkochten er ook bier bij. Dat heb ik net heerlijk op zitten peuzelen cq drinker.

For many reasons it was good to have a 3 day break in Verona.
First of all I could recover a bit, Second enjoy city and city life and last but not least have a great time with Betty.
Anyway the break came to and end and this morning packed my bag, put on my shoes kissed Berry goodbye and continued with a path called Via sugli Argini or in other words ‘way over the dykes’. How Dutch is that? In Italy they need to fight the water too. I got this feeling i am walking over dykes for half of the time already. Anyway it was nice to say goodbye to the city and return to Italian rural scenery again. The present path will take me from Verona to Bologna. Expect to arrive in 4 days time or so.
At the end of the day I was kind of lucky I arrived just in time in hotel before it started raining.

Toch een beetje oude gewoontes, pizza en bier, net als in Engeland