Lekker plat vandaag

Duitsland, Auerbach

Vandaag was het weer een prachtige wandeldag langs de akkers en door het bos. Ik kon al om 6u ontbijten dus ik kon om 7u al de kuierlatten nemen. De zon was net op. In Worms liep ik over de Nibelungenbrug over de Rijn. Daarna ging het parcours over de kruin van de winterdijk en weer geen boom erop het leek het Nederlandse rivierenlandschap wel. Bomen zullen wel niet goed zijn voor de winterdijk.
Ik liep door het rijndal, dat hier heel breed is. De wegen vandaag waren recht dus dat betekent gewoon plat net als thuis. Maar in de verte dagen de heuvels en de bossen van het Odenwald op. Oh oh dat wordt weer bergie op en af morgen. Het plat houdt plots op en dan is het net of je gelijk een muur opmoet.
Destinatie voor vandaag was Auerbach en omdat ik zo vroeg vertrokken was dacht ik een lange vrije middag te hebben. Maar ja daar aangekomen vind ik het maar een dooie boel. Toen ben ik 3km verder gelopen naar Bensheim en daar was veel te doen. Daar was het Winzerfest (vergelijkbaar met de Weihnachtsmarkt). Ik liep nog door een straat overigens met een stel villa’s aan de Darmstädter strasse, nou daar valt het Gooi bij in het niet. Bentheim werd t niet en uiteindelijk vind ik prima pensionnetje in jawel Auerbach. Dus 6 km voor Jan Lul afgelegd. Maar goed weer een lesje geleerd. Als internet t doet hiero dan googelen op pension.
Ik heb eigenlijk enorme zin om te zwemmen in het Freibad. Ik weet niet waarom gewoon lekker even een frisse duik.
Ben net fris gepoedeld en de was hangt hier lekker op het balkon te drogen. Het is warm hier en het us zondag dwz uit eten.
Ik zit weer in zo n leuk restaurant Blaue Affe met een lekkere pils en zo een lekkere Riesling bij m’n halve haan.

Nice flat road today
This morning the hotel served breakfast at 6am. So 7am I hit the road. Sun was just up. Crosses river Rhine over the Nibelungen bridge and proceeded over the top of the winter dijk just like back home. Also here on the winter dijk there do not exist any trees.
The Rhine valley is very broad and flat here. So today’s walking was relaxed. But in the distance the woods and the hills of The Odenwald can be seen. So tomorrow it will be more climb and descend. The weather is still lovely.
Today I walked 6km in vain for finding place to sleep. But again lesson learned
Because I left that early this morning I was hoping for a long afternoon dolce far niente. But because of the the extra km’s it was a bit shorter. I long for a swim in an open air swimming pool.
I found a lovely restaurant again for Sunday the shops are closed so need to go out for diner. It was great with good riesling wine and a halve hen. As a desert Gewürztraminer with some ice. I am pretty much refuelled.

Zie ik daar nou zoete aardappelfriet? Bij Cannibale Royale, de onderburen hebben ze heerlijke zoete aardappelfriet! Echt een aanrader!