Hoe later op de avond.,...

Duitsland, Stromberg

Het Gästehaus Schmelzeisen waar ik vannacht sliep was weer zo leuk en enorm vriendelijk. Het ontbijt was ook weer prima. Ik wil daar nog wel eens heen. Verder waren de bakker de flappentap en de post ook allemaal in de buurt. Ja soms zit het mee en zit alles direct aan de route. Overigens voor een preciezer beeld van de route zoek op E8 op fernwege.de
Verder was vandaag weer gewoon zo n sjouwdag door de bossen. Voor de tweede keer een hert gezien vandaag. Verder hoor ik ook niet zoveel vogeltjes in het bos en had ik meer lastig zoemende insecten verwacht. Vandaag zag ik in het veld wat vlinders en af en toe een libelle.
Het mooie van de dag zat m’n toch weer in de afsluiting.
Ik wilde stoppen in Stromberg maar daar was geen slaapplek ge krijgen en zoals gewoonlijk is hier in Duitsland geen fatsoenlijk internet dus wat doe je dan? Vragen. Ik vroeg een oude man en hij zij dat ik maar het best door kon lopen naar Schindeldorf. Maar ja dat is dan wel weer 2 km stijgen. Maar wel met goede kans in golfclub Stromberg hotel. Ok dus ik weer op weg en ik had ook geen eten en het liep alweer tegen 7en. Boven aangekomen stond er ook een pension Waldfrieden aangegeven. Ik dacht; daar moet ik zijn. Daar mag je als pelgrim geZien worden en zeer zeker niet eigenlijk in de golfresort ze zien je aankomen zo’n Swieb. Moest nog even zoeken en nog 2 km ertegenaangooien om in Waldfrieden ge komen. Toen ik het uiteindelijk gevonden had en aanbelde dacht ik er is niemand. Maar de deur werd opengedaan. Ik had het gevoel dat ik die mensen een beetje overviel. Ze hadden niemand meer verwacht en zaten samen een spelletje mena erger je niet te spelen. Maar goed ik kon blijven en ik kon wat eten en ik kon se was draaien en ik kon ook een spel mens erger je niet meespelen. Hij is dementerend zij zorgt voor m en draait de boel. Het waa erg leuk en gezellig. Geen drank hier want hij had z’n vader onderuit zien gaan aan het spul.

Today was just a nice day walking. I walked through the woods and some a deer. I hear very little the sound of birds and would have expected more insects. The weather was good again and the start of the day was great. I slept in such a lovely place. Would like to go there again.
So actually it was a pretty normal day and the beauty was in the end. When I was looking for a place to sleep and found such a nice lovely place again in stead of the golf resort hotel. When i rang at the door I feared nobody home. But the door was opened. I asked for place to sleep and i think by that time the 2 people in the place did not expect any guest. So I got this feeling I disturbed them. But in the end it was all ok and I got a room and some good food.