Oud en Nieuw

Duitsland, Ziswingen

Ik had vandaag niet zo n superdag. Ik heb vanmorgen in Nördlingen een paar nieuwe schoenen gekocht. In de winkel voelden ze goed. Maar na 20km pff pijnlijk. Ik denk dat m’n voeten net een half maatje grotere schoen nodig hebben. Maar vanmorgen in de winkel ging het niet verder dan 47 en ik denk dat ik naar 47,5 toe moet. Dus ik sjouw nu 2 paar schoenen met me mee. 1 paar aan m’n voeten en 1 paar in de zak. Dat extra gewicht in de zak doet ook geen goed overigens. Dus ik heb een beetje de P in. Want ook tijdens het lopen vraagt een pijnlijke voet veel aandacht.
Morgen eindig ik in Donauwörth. Kijken of ik daar wat goeds kan krijgen. Anders in Augsburg misschien.
De dag vandaag eindigde wel weer heel leuk. Ik kwam plaats van destinatie binnenlopen. Ik had dorst. Kon geen water vinden. Toen ben ik maar een electronicazaak ingelopen en daar werd ik heel aardig geholpen aan water en aan een slaapplek. De zus van de mevrouw van de electronicazaak doet aan verhuur op de boerderij. Die had ik nog niet gehad. Zit nu op een heel leuk appartement. 35 euro. Oh ja en in het dorp was ook nog een supermarktje waar ik m’n avondmaaltje insloeg. Cool hoor ferien auf m bauernhof.
Het weer was weer retewarm.
Oh ja geen ouwe schoenen weggooien voordat je nieuwe zijn ingelopen.

Today the temperature was around 28c again. In Nördlingen I found a shoe shop so bought a new pair. When trying in the shop they felt all right but after 20km that had changed. So I got a bit of a shoe / foot problem with my left foot. Need to do a couple o trails to see what is going to take me through best. And maybe look for other pair again just half a size bigger then I have now. Until that time a carry 2 pair of shoes with. 1pair on my feet and 1 pair in my pack. Actually I do not need these extra kgs.
Anyway the day ended nice. I am staying in Appartment on a farm now.

SchAdt, veel succes en vindingrijkheid morgen! Liefs, Betty

Betty 2018-09-20 23:45:13

Succes Ad! Nieuwe schoenen inlopen is nooit een pretje maar je houdt de moed er goed in. Zit je nog mooi op schema? Daar ben jij als de beste in :). Het is heel leuk gelezen hoe je elke keer toch weer geholpen wordt aan een slaapplaats. Ik wens je nog vele mooie ontmoetingen!