Crossing Austrian border

Oostenrijk, Ehenbichl

Vandaag stond in het teken van een beetje rustig an doen en ook een beetje met de touristen meehobbelen. Eigenlijk heel leuk maar ik doe het nooit, vind touristendingen vaak gewoon stom. Maar goed dit wilde ik toch niet missen. Ik ging om 8u op pad, lekker zonder zak, die mocht ik in het hotel laten staan. De eerste busladingen vol touristen waren ook al onderweg. Die bussen mogen niet helemaal omhoog rijden, de touristen worden geacht de 150m omhoog te lopen ( geniaal bedacht door m’n Duitse vrinden). Voor de echte luie tourist is er de paardenkoets. Arme beesten. Als je in het slot wil dan kan dat alleen in je toegewezen timeslot. Dus als je pech hebt mis je net je slot of is je slot op een waardeloze tijd. Dit is allemaal niet aan mij besteed maar ik heb wel een bijzonder mooie wandeling naar Neuschwanstein gemaakt. Bijzonder is het uitzicht vanaf de Marienbrücke. Die brug was ook nog iets. Hij is van staal maar het loopgedeelte is van houten planken die heel erg doorbogen. Nou ik vond dat niet helemaal vertrouwd met al die hordes touristen. Wel wat mooie plaatjes geschoten vanaf de brug.
Daarna terug naar het hotel, zak opgeladen en op naar Füssen en vandaar door naar Reutte.
De weerapp zegt morgen 100% kans op pleur de hele dag. Geef mijn portie dan maar weer lekker aan Fikkie, ik houd weer lekker een rustdag.

Today i split the walking into 2. One to make a nice stroll along the castles. This was without backpack. Oh wow that felt great. The castles were stunning and I enjoyed being a tourist amongst the tourists.
When I finished I continued with the pilgrimage via Füssen in Germany to Reutte in Austria. The track was not that interesting. Mostly it was next to motorways.
The weather app predicts a 100% rain chance for tomorrow. So I take a day off tomorrow.

Het mooie van jouw reis is dat we via de blog met jou mee kunnen reizen, zonder moeie voeten. We genieten dus elke dag van jouw leuke verslagen en zijn telkens benieuwd wat we nou morgen weer meemaken. Zo hadden wij niet echt gedacht dat jij je zou onderdompelen in net toerisme van Neuschwanstein, en al helemaal dat je het nog leuk zou vinden ook. Neuschwanstein is voor iedereen eigenlijk een “guilty pleasure”. Naast Neuschwanstein heeft Ludwig II ook nog een klein kasteeltje a la Versaille in de buurt gebouwd, en dan nog een grote in de buurt van Munchen. Zijn bouwlust heeft destijds Beieren aan de rand van bankroet gebracht, zodat ze hem wilden afzetten. Toen het zover was hebben ze hem in een meertje gevonden, groot mysterie. Nu lacht de staat Beieren zich gek, met alle inkomsten die de toeristen binnen brengen. Op de Marienbruecke heb je overigens geen gevaar gelopen, was in 2015 wegens slijtage in de staalconstructie gesloten, maar in 2016 gerenoveerd, inclusief de houten plankjes. Kunnen de miljoenen er weer overheen. Nu keert de rust weer, en kun je weer mijmeren op je route. Denken aan de Romeinen die jouw weg in omgekeerde richting hebben volbracht, de meesten waarschijnlijk ook te voet. Wens je morgen en ook daarna veel droogte toe, zodat we nog veel meer positieve verhalen en mooie foto’s te zien krijgen. Gruess Gott!