Het lijkt de Flevopolder wel

Italië, Ficarolo

Vanmorgen liep ik nog een stukje langs de Adige maar daarna was het Ciao Adige. Daarna ging de route grotendeels door een landschap gedomineerd door akkerbouw in de vorm van vers geploegde akkers. Ik kon de grond ruiken. Het lijkt net de Flevopolder. Akkers zo ver je kan zien. Verder valt me op dat hier in Italia de kerktoren los van het -schip wordt gebouwd. Kwam ook nog een kerktoren tegen die uit het lood stond. Daar hebben ze hier in Italia zo te zien ook een patent op. Verder is het beeld op het platte land het beeld van uitsterven. Veel dode boerderijen, huizen en etalages. Jammer hoor. Ik zit vanavond in Ficarolo. Er is geen restaurant dat open is dus dat wordt helaas een broodje Landliebe. Maar er zijn erger dingen.
Het lopen ging weer redelijk goed vandaag en het weer was ook weer goed. Zonnig en een graadje of 19c.
In de Agritur kon ik gisteren meeeten met Alberto de Godfather van de familie. Dat was nog een bijzonder. We spraken honderduit over appels telen en politiek. Hij had pasta en een soort aardappelgratin gemaakt met daarbij lokale rosé en chocoladekoek toe. Ik had enorme honger dus at als een beer en het was gewoon enorm leuk. Vanmorgen hadden we nog even een fotosessie.

Today I said goodbye to river Adige and walked direction river Po. The land is completely flat. It makes me think of the polders back home. Endless fields freshly ploughed. It smells to ground.
The Italians like to build their church towers unconnected to the church building and they seem to have a patent to church towers that are not standing straight.
The countryside was flat and farms towns and shops are dying. That is a pity.
There is no open restaurant today so need to do tonight with a sandwich landliebe.
Am writing this in a bar where I set down after I did the shopping. I ordered an Americano. The Chinese bar lady thought I wanted a coffee americano. But I wanted a cocktail. And then the lady did not understand and therefore the Chinese version of google translate was applied to see what it is. She showed me some Chinese characters. I do not like that. She could have simply asked me in stead what it is.