Freibad

Duitsland, Vielbrunn

Even voor de duidelijkheid. Ik laat pindat geen mails uitsturen als ik een verslag update omdat ik iedere dag een verslagje probeer te schrijven. Jullie kunnen gewoon even kijken dus als je zin hebt.

Vandaag was weer zo’n dag dat alles klopte. Het was mooi weer. De route was niet lang. In Michelstadt ging de route door een erg mooie altstadt en daarna langs het mooiste Freibad van de Odenwald regio. Ik ben lekker een uurtje gaan zwemmen in het koel verfrissende water. Ik verlangde daar al een paar dagen zo naar (nou ja wat wil je na 28 dagen lopen in de warmte). En nu was het daar met kop en kont onder water. Ik voelde me zo lekker afkoelen van binnen heerlijk. Daarna opdrogen in het zonnetje. Ik heb me in geen tijden zo goed gevoeld.
Op aanvraag van dochter Irene nota bene twee selfies toegevoegd.
De ene is van m’n benen. Let op hoe wit m’n voeten zijn ten opzichte van de rest van t been en ja 1 teentje had fusspflege nodig.
De ander is van m’n tronie met deel van zak. Let op het blauwe multi purpose broekje (pyjama, campingsmoking, zwembroek) dat over de handvaten van m’n loopstokken hangt te drogen. Ik kom er trouwens achter dat veel dingen voor meerdere doeleinden te gebruiken zijn.
Overigens ik ben niet zo’n fan van selfies. Krijg gelijk associaties met instagram en dat onzinnige gedoe van alle Sjonnie the Selfkickers, followers en influencers. Hoe ze t verzinnen.
Ik zit weer in een leuk hotelletje. Zoals de meeste heeft t z’n beste tijd ook wel gehad.
Vandaag was ook weer een mijlpaal in die zin dat ik klaar ben met de E8 en voor de statistici ik ben nu 28 dagen onderweg en er staat nu 838 km op de teller.

Open air swimming pool
Today was an almost perfect day. The track was limited in km and in Michelstadt, with a very nice old centre, I found almost on the route the most beautiful open air swimming pool.
I longed for a swim a couple of days. So I thought it is now or never. And it was so refreshing!! After 28 days walking in pretty warm weather it was so cool to feel the clear cool water. It really cooled me down. Can still feel that even after a couple of hours. It is long ago I felt that good.
On special request of my daughter I added some selfie pics. Watch the feet how white they are and the drying short on my backpack.
Actually I am not a big fan of selfies. I got a too strong association with some fools (Johnny the Selfkickers) having a beauty contest on instagram. With influencers and followers. Can I have common sense back?
Today there was a milestone in that sense that E8 is finished now. The walk is now 28 days with 838km

Lekker dat je zo heerlijk hebt gezwommen en dat je je zo goed voelt. Geweldig!

Margriet en Gerard 2018-09-12 11:46:26

FF iets technisch: Het mailgedrag van Pindat heeft me al voor raadsel gesteld. Heb me de 1e dag meteen voor mail-meldingen aangemeld. Dat werkte een paar dagen OK, daarna niet meer! Nu lees ik vandaag dat je geen mail-meldingen uitstuurt. Het grappige is dat ik VANDAAG juist weer WEL een mail-melding om 11:18 heb gekregen. Snap jij het, snap ik het. Groetjes, Gerard.

gerard 2018-09-12 11:49:13

Dan nu even over "selfies". Ben eigenlijk ook niet zo van de selfies, maar als we reizen maak ik eigenlijk ALLE foto's met onszelf er ook op. Foto's met alleen bergen, landschappen en kastelen zijn wel leuk, maar zijn bij later bekijken toch altijd minder imposant dan het echte uitzicht/gevoel dat je had bij het nemen van de foto. Maar als je een persoon erbij fotografeert is het, in plaats van "een ding", meteen "een verhaal". Het herinnert je aan het moment dat je er was, en ook de mee-kijker ziet meteen "het verhaal". Een suggestie : Maak per dag altijd 1 selfie, bijvoorbeeld van het overnachtings-dorp bij aankomst. Hoef je natuurlijk niet perse op de Pindat te zetten, maar voor het archief en "het verhaal" achteraf. Tis maar een mening, natuurlijk :-)

Gerard en Margriet 2018-09-12 12:01:57

Hallo Ad . Fijn voor ons om te lezen dat je je zo goed en ontspannen voelt.Je stuurt echt leuke foto's van wat je allemaal ziet ..en natuurlijk de teksten die je erbij schrijft. gewoon top!!!.groetjes

Ad e Simona 2018-09-12 12:02:06

Hoi Ad, Nog steeds heel leuk je dagelijkse verslagen te lezen. Ben benieuwd te horen of het tot nu toe bevalt of dat het misschien wel tegen valt. Krijg trouwens de indruk dat je het prima naar je zin hebt. Had trouwens ook niet anders verwacht.

Piet 2018-09-12 18:45:10

Oh pap, wat fijn om deze selfies te zien! Ik vind het ook heel leuk om je omgeving te zien hoor, maar het is al helemaal fijn om jou soms te zien! Ik ben heel blij om te lezen dat je je al in geen tijden zo goed hebt gevoeld! En je voetjes mogen wel even bij tannen. Zonnebankie pakkeh?! Heel veel plezier en succes en slaap lekker! ❤️

Irene 2018-09-12 22:20:06

Way to go Ad👍 Zo louterend! Blij dat het voor je werkt Blijf je volgen!