Cigarettenautomaat

Duitsland, Nideggen

Vandaag was het weer een gewoon goede dag. Het is afgekoeld maar kan nog steeds goed in m’n t shirt lopen. Heb vandaag 40km afgelegd en hier in de Eifel alvast training voor de Alpen gehad.
Ik dacht altijd dat de Eifel erg toeristisch was en ver weg. Het eerste is waar en het tweede niet maar vandaag had ik zo n gevoel dat de bewoonde wereld erg ver weg is. Ben alleen maat door het bos gestruind en ben slechts 1 dorp tegengekomen. Gelukkig had ik vanmorgen bij de bakker wat broodjes voor onderweg ingeslagen. Ik vond de route weer erg mooi en het ging wat op en neer. Met de benen en de voeten gaat het steeds beter
Wat me opvalt hier is dat ieder dorp een cigarettenautomaat heeft. Dat dat nog bestaat. Ik herinner me dat van thuis van 50 jaar geleden. Dan gaf m’n moeder me 2 kwartjes mee en dan ging ik een pakkie cigaretten voor haar trekken, rode Pall Mall zonder filter, uit de cigaretenautomaat van de cigarenboer. Als ik dit zo opschrijf denk ik waar is de tijd gebleven. Ja waar is de tijd gebleven. 50 jaar terug zat de abdij vol monniken. Nu zijn er nog 8.
Ik zat vanmorgen om 6u al in de mis. Met daarop volgend ontbijt. Het afscheid was mooi.
Ik kijk niet meer op booking. Ik zie t allemaal wel. Ik merk dat ik opgefokt wordt door booking. Dat doen ze heel slim. Ik trap er even niet meer in En liep vandaag een stuk relaxter dus.

Today was a good day. It is getting chill but still warm enough for just wearing a t-shirt. The distance was 40km
And I recon my legs and feet are getting used to the hard work.
It is unbelievable but here in Germany every village has its own cigarette dispenser. We used to have them back home but that is a long time ago.
I will not touch any booking.com to find me a place to sleep. The methods they apply f... me up. What I discovered yesterday: just walk and have faith you will find a place.

Hoi Ad, Nog steeds heel leuk je dagelijkse verslagen te lezen. Dit moet echt een pracht ervaring voor je zijn. Zo te zien lig je al behoorlijk voor op schema. Gaat dus best goed. Ben best jaloers op je maar ik weet voor me zelf dat ik deze discipline niet zou kunnen opbrengen. Veel plezier de komende wandelwagen. Groeten, Piet

Piet 2018-08-26 20:24:48

Nu je het toch over 50 jaar geleden hebt zeg maar45 was je misdienaar in het klooster bij de zusters in Diemen het ritueel was dus niet helemaal vreemd voor je.Aan je verslag te lezen gaat het goed en wandel je met veel plezier.Daar genieten wij ook van

Simona en Ad 2018-08-26 21:01:31

We volgen je elke dag, fijn dat je in een abdij kon slapen afgelopen nacht. Hoop dat je elke dag hier geluk in hebt!

Margriet en Gerard 2018-08-26 21:32:05

mooi werk Ad! Heel veel succes!