My kingdom for a ...... map

Duitsland, Obermoschel

Van de 28km die ik liep vandaag waren er ca 11 die niet op het doel afgingen. Ik had namelijk geen goede kaart en dat irriteert mij mateloos. Ik was gisteren naar Bad Münster am Stein gelopen maar daar zijn geen kaarten te koop. Dus vanmorgen besloot ik een heen en weertje naar Bad Kreuznach te doen. 11km dank u um sonst maar ik had daar wel een goede kaart gevonden en lekker taart met koffie gebruikt in een reuze konditorei. Waar je de koffie nota bene in een zilveren kannetje krijgt. Maar goed ik had m’n kaart en de les is: ga volgende keer direct naar de grotere staf. Overigens de route heen en weer naar Bad Kreuznach was mooi door het Nahe dal. Verder vond ik de route vandaag maar gewoon maar bij vlagen prachtig. Het weer was ook weer vrindelijk. Alleen m’n heup zat wat te zeuren vandaag. Doel van vandaag was Obermoschel. Ik kwam er lekker op tijd aan dus ik heb even de was gedaan en de schoenen gepoetst. Hotel was aan het einde van de dag nog wel 100m omhoog. Niet fijn maar t went. Ik moet er in zo n geval niet aan denken het hele stuk naar boven te hebben gelopen en dat dan de zaak dicht is of ruhe tag heeft.
Voordeel van de hoogte is dat ik een room with a view heb. Het uitzicht is prachtig en ik zit gewoon in m’n korte broekie op het terras te eten.

There is this saying: my kingdom for a horse but I would give it for a map. Yesterday I walked with a non good map and ended up in the wrong place. Yesterday i should have set course to Bad Kreuznach immediately but walked to Bad Münster am Stein instead. So I found out in the latter there is no shops for maps so needed to invest 11 km today to get a good map form Bad Kreuznach. Anyway I found a good map that made me happy. The road I needed to do twice actually was a nice route along the river Nahe
I arrived nice in time at place of destination but at the end of the day there was a 100m climb. Not so nice but if that is all. On the flip side I now have a room with a view.
Because early I did the laundry and polished my shoes.

Gelukkig dat je nu een goede kaart hebt! Fijn om te horen dat het zo goed gaat! En dat je elke dag mooi weer hebt. Geweldig!

Margriet en Gerard 2018-09-05 20:23:01

Hé Ad! Wat leuk om al je verhalen te lezen! Hoorde eergisteren van Betty dat je onderweg bent. Geweldig hoor! En nu nog 2 á 2,5 dag deze richting blijven volgen en je hebt een B&B bij ons... :-) (Talstr. 1, Fockenberg-Limbach, tel. 06385-925558) Groetjes, ook van Harm.

Saskia 2018-09-06 10:04:09

Hé Ad, wat leuk je blog af en toe te lezen, je schrijft erg leuk en als ik het lees hoor ik jou stem erbij, ha ha. Ga je goed man, doe rustig aan, ik blijf lezen. Grote groet, Walter