Nieuw aan de straat

Duitsland, Ziswingen

Gisteren nog nieuwe schoenen gekocht die in de winkel prima leken maar na 20km met zak niet echt goed bleken. Ik had ‘s avonds nota bene pijn in m’n rechter knie. Ik dacht dit gaat niet goed, wat ga ik doen? Ik had er even een nachtje over geslapen en had toen bedacht met het ov naar Augsburg te reizen. Betty en Ad hadden al wat research gedaan voor me waar ik zijn moest voor schoenen.
Nou goed na het ontbijt pakte ik m’n kleine rugzakje in en liep 3km naar het station Möttingen. Het was mooi weer maar voor later op de dag was regen voorspeld. Kom ik bij dat stationnetje is er nog echt een sein en wisselwachter die nog echt met van die grote handels de bediening doet die dan vervolgens met stalen kabels het sein of de wissel omzet. Waar is de tijd gebleven. Ik heb er wat fotootjes van gemaakt.
In Augsburg aangekomen gelijk naar de tourist info. Ja ze wisten een schoenmaker en ze konden me ook vertellen waar die zaak zat die Ad en Betty hadden gevonden. Ja de schoenmaker heeft een nieuwe hak op beide oude schoenen gezet en toen heb ik de nieuwe maar aan de straatstenen gesleten. Als ik alles van tevoren wist ...... maar goed het is altijd hetzelfde: er moet veel leergeld worden betaald. Verder toch bij die bergsport winkel langs. Ze hebben een iets grotere versie van m’n oude schoen. Als ik dinsdag in Augsburg al lopende verschijn dan ga ik even kijken of ik dat wil. Ook nog even de tourist uitgehangen.
Terug met de trein. Toen ik er uit moest kwam de regen met bakken uit de lucht. Maar de voorzienigheid had m’n poncho in m’n rugzakje gestopt.
Ik heb vandaag wel 10 km zonder zak gelopen. Dat was wel lekker zeg ook om te voelen dat m’n knie niet zoveel problemen maakte.
Morgen maar weer verder. Leuk hoor hier in m’n appartement op de boerderie.

Yesterday’s new shoes were not a success. I have a foot problem on my left foot but all of a sudden also my right knee started to moan.
What was I going to do? So I slept a night on it and decided to take the train to Augsburg to see if I could find a shoe repair shop and decent outdoor shoe store.
I found both. As a result my old shoes are repaired at the heel and I left my new shoes in the repair store. There is a lot of ‘learning’ money to be paid.
Tomorrow will walk again.

Wat een gedoe met die schoenen. Sterkte en succes ermee. Maar wat jou onderweg allemaal niet opvalt zeg...! ;-)