Gods poederstrooier

Oostenrijk, Biberwier

Toen ik eergisteren in Ehenbichl aankwam was het een zonnige dag. Niets was wit. Gisteren en vannacht regende het maar er was ook een koufront gearriveerd. Dus vanmorgen toen ik uit het raam keek waren alle bergtoppen wit en vanaf zekere hoogte de bomen ook. Het was bewolkt maar gaandeweg trok de bewolking weg en was de lucht blauw met hier en daar een wolkje. De bergtoppen wit, met stralend zonnetje en groensappige alpenweiden, het was een prachtig alpenplaatje als uit de boekjes. Heb hier de hele dag intens van genoten en m’n ogen uitgekeken. Dat kon ook want de hoefkens deden niet zo’ n zeer meer. Als gevolg kon ik allemaal liedjes gaan zingen waarvan ik helaas niet alle tekst meer ken. Zo zijn daar de jagers in het bos die er op los jagen. Dat was een hitje vroeger weet het refrein en de melodie nog wel maar niet die coupletten. En Tied veur een pafke en tied veur een bier van Harry en Henk. Weet niet waarom dat zomaar uit m’n brein opduikt, nou ja maakt niet uit zal wel een een of andere associatie wezen. De route loopt door de rivierdalen, waar ook al het andere verkeer doorheen moet dus, hoe prachtig het hier is voor het oog nooit is daar die oorverdovende stilte want altijd is er wel ergens het geluid van verkeer.
Op een gegeven moment liep de route op hoogte. Ik snap wel waarom dat is: het uitzicht op hoogte is vaak prachtig. Moest er vandaag 200m voor omhoog ( dat is alsof je de trap van een flatgebouw van 60 verdiepingen opmoet). Ik merk dat ik daar steeds minder een heken aan heb.
Dus ik had vandaag echt mazzel met het weer en Gods poederstrooier en de nieuwe inlegzolen. Ik had eergisteren al de overnachting geregeld dus daar had ik ook geen zorgen over. Morgen staat de Fernpas op het programma. Schijnt niet al te veel voor te stellen. Hoef maar 300m omhoog dwz even flat van 90 etages. Daarna eindigt de dag in Tarrenz.

Today the scenery was beautiful. What fell as rain in the valleys felt as snow on the mountains. The alps looked like the alps form the pictures in books and travel brochures. Walking on heights made the scenery even more scenic. More and more I sense i adept to climbing. I do not dislike it as much as I used to.
New inner sole improved shoe pretty much. It is unbelievably.

Allemachtig Ad, je hebt er flink de sokken in Mooie verslagen, voel de pijn in mijn voeten bijna zelf!! Doorzetten bikkel, je bent volgens mij bijna op of over de helft!!