Over het lijntje lopen

Duitsland, Heinsberg

Vandaag begon ik met mijn Garmin ‘over het lijntje te lopen’. Heel handig kan niet (ver) dwalen maar eigenlijk is dat saai. Dat struinen door Nederland van fietsknooppunt naar fietsknooppunt en langs de markering van het Pieterpad vond ik leuker. Ik was natuurlijk ook een beetje dom zomaar over het lijntje te lopen zonder me eerst te oriënteren op het lijntje zelf. Dan het ik gezien dat ik echt wat shortcuts had kunnen nemen. Maar goed al doende leert men. Ik ga me zo wat beter voorbereiden op de dag van morgen. Vannacht zat ik weer bij zulke lieve vrinden op de fiets. Ela en Willem. Er zijn wel eens van die mensen waarmee het onmiddellijk klikt. Nou uh .... met hun dus.
Tegen mijn normale routine in ging ik vanmiddag in een restaurant in het bos eten. Ik wist namelijk niet wat er verder nog op de weg lag. Dus ik zat daar net hoorde ik mijn naam. Ik dacht: wat krijgen we nou. Stonden Willem en Ela daar. Ze waren op de fiets een toertje aan het maken. Dat was nou nog eens toeval. Wat leuk. We dronken nog wat en toen scheiden onze wegen.
Het weer was weer lekker er was veel zon maar er stond ook een lekker verkoelend windje.
Ik zit nu in een hotel in Heinsberg en ik mis m’n vrinden op de fiets nu al.
Morgen richting Geilenkirchen en dan zit ik de dag erna alweer in Aken.

Today the weather was fair again mostly sunny but with a nice cool breeze. Today I walked the line. This means following the track on my garmin. That is a bit boring. I enjoyed this feeling of strolling back in the Netherlands. But there of course I know the system anyway I learned a lesson today: do not walk the line just like that. Prepare!
That is what I am just going to do after this. Prepare for tomorrow. Expect to arrive in the city of Aken Germany day after tomorrow.
Met some other lovely people again. It is really amazing when it is not all about the money.

Wat ontzettend leuk dat je zulke aardige mensen ontmoet! Hartelijke groetjes van Margriet en Gerard

Margriet en Gerard 2018-08-23 21:55:46

Hi Ad, wat leuk om je verslagen te lezen. Ik ben net terug van mijn camino in Spanje en ik heb ook enorm genoten van landschap en leuke ontmoetingen met allerlei mensen. Het ga je goed! Buen Camino!