De Telfort reclame

Duitsland, Augsburg

Het is net of ik in de Telfort reclame terecht gekomen ben. Van een 5 stèrren Kloster Holzen incl super omtbijt voor 35 euro naar een 0 sterren hostel op de slaapzaal zonder ontbijt voor 26 euro in Augsburg. En dat laatste alleen vanwege het Oktober Fest in München. Iedereen wijkt uit naar buiten München vanwege de overnachtingsprijs. Ik voel me nu net die man van de Telfort reclame. Nou ja er zijn natuurlijk ergere dingen.
Ik was al lekker vroeg uit de veren want ontbijt startte al om 630. Het was koud buiten. Man ik moest m’n mutsje op en m’n jasje aan en overdag af en toe m’n handen in m’n zakken. Het werd vandaag niet warmer dan 14C brrrr. Het was half bewolkt. De route voor de middag was wel mooi maar na de middag ging het veel langs de autoweg.
Kwam redelijk bijtijds in Augsburg aan. Even informeren bij de tourist info. Er was eigenlijk alleen nog maar dit. Nou ok geboekt en toen door naar de schoenen winkel. Ik had me de hele dag al zitten concentreren op m’n voeten en stiekem een beetje zitten verheugen op nieuw hoefbeslag. Nou ja goed ik heb nu weer nieuwe schoenen dezelfde waar ik nu op loop maar dan een half maatje groter. Ik hoop maar dat het nu goed gaat.
Kwam nog door een leuk plaatsje met een mooie Wallfahrtskirche St. Jacobus. Buiten stond een beeldengroep van Golgota. Ze zijn hier dol op dat soort beeldengroepen.
Overigens dit was in Biberbach. Het gerucht gaat dat Justin het hele dorp opkoopt en het dan omsmurft in Justin Bieber Bach.

All of a sudden it cooled down. The max temperature for today was 14C. I wore my vest and somethings on my head and during the day I needed to stick my hands in my pockets. But no complaints. It was half cloudy and the clouds were beautiful and when the sun came through could feel it immediately. In the morning the track was nice but in the afternoon it was next to motorways.
I arrived well in time in Augsburg. First went to the tourist info for accommodation. Because of the beer festival in Munich all accommodation is gone the only thing left was a place in a hostel. Pretty much a contrast with what I had last night.
Then there was some time left to go after new shoes. Hope they will do well.

Fijn dat je nieuwe schoenen hebt gekocht. Ik hoop dat ze lekker zullen lopen op je mooie weg naar Rome! Veel liefs van ons!

Margriet en Gerard 2018-09-24 20:50:21

Je onderkomen van vandaag past natuurlijk perfect bij het idee dat wij hebben bij het leven van een pelgrim. Maar is wel een erg grote tegenstelling met de luxe van gisteren. Wel geweldig dat het hotel respekt toont voor het oorspronkelijke gebruik van het gebouw, het klooster, en dat ze nog steeds pelgrim-faciliteiten bieden. We hebben nog even overwogen om ook een pelgrimpas aan te vragen, en daar lekker een weekje intrekken, om te mediteren, natuurlijk ;-) Het doet ons ook deugd dat we eindelijk eens iets horen over een fatsoenlijke maaltijd, want volgens ons zijn boterhammen met Landliebe echt niet voldoende om Rome te halen. De risotto is niet echt “Gutbuergerliche Kuche”, maar zag er wel fantastisch uit. De “Kalte Platte” bracht alles weer in balans. Niks op tegen om de pelgrimreis ook een culinaire reis te maken, met als hoogtepunt de Italiaanse keuken. Succes met het nieuwe schoeisel, en ..... eet smakelijk!!