Odenwald

Duitsland, Reichelsheim (Odenwald)(Ober Kainsbach)

Vandaag ging de route door het Odenwald. Erg mooi hoor, heel veel bos en bergie op en af. Aan dat laatste begin jk steeds minder de schurft te krijgen. Zal de gewenning wel zijn.
In het Odenwald op een mooie plek stond een gedenksteen Jerusalem Erinnerungsstein Am Europäischen Fernwanderweg. Als je goed kijkt op de foto zie je: Jerusalem 3000km. Nou ja wie weet. Denk van niet hoor maar je weet het nooit. Ik wilde vandaag eigenlijk niet zo lang lopen maar het kwam het toch weer van dat aan het eind van de dag 32km op de teller stond. Het verpestte een beetje m’n goede humeur maar ik moet niet klagen want er is niets te klagen.
Vanaf KiBo volg ik de route van de vier länder weg. Deze weg loopt zo’n beetje dezelfde route als de E8 van KiBo naar Wertheim maar hij is zo goed bewegwijzerd dat kaart en Garmin nauwelijks nodig zijn. Dus dat is lekker struinen.
Zit weer in een eenvoudig hotel.

Today the route went through Odenwald. That is a lot of forest and very hilly. I still dislike but on the other hand I recon my legs and feet are getting used to the hilly terrain. I just need to do it and there is an end to every steep climb.
Down the road in the Odenwald there was a memory stone for Jerusalem. 3000km. Hmm. Not undo able.
Today I wanted to walk a short distance but ended up over 30km again.

Het begint een ritueel te worden. Voor het naar bed gaan nog even jouw verslag lezen dus, loop jij maar lekker door naar Israël.

Gideon 2018-09-11 23:21:55

Hoi Ad, Ik volg je avonturen elke dag met veel bewondering en kan er niet meer buiten. Graag nog een verslag van de elfde.