Verona

Italië, Verona

Tsjonge ik ben in Verona aangekomen. Betty komt vrijdag gezellig een weekend met me doorbrengen. Dus vandaag was ik op een missie.
Maar om bij het begin te beginnen de dag begon weer als normaal alleen wat rustiger omdat ik vandaag maar 15 km hoefde. Dat is niet veel. De route ging eerst langs de canale medio maar later ben ik de Adige overgestoken om via de linkeroever Verona te bereiken. Het was bewolkt, de temperatuur was weer mild kortom prima wandelweer. Ik kwam Verona binnen via de Ponte Scaligero gevolgd door Castelvecchio. Dat was wel een royal entree als ik dat zo zeggen mag. Ik was rond lunchtijd in het hotel. Leuk dingetje, downtown. Ingecheckt en toen ben ik eigenlijk gelijk op missie gegaan. Dat wil zeggen op verkennigsmissie zodat ik straks een beetje indruk op Betty kan maken 😎. Ik ben al door de hele stad gezworven en erg onder de indruk. Dit is ook weer zo n parel maar dan anders. De straatjes en steegjes met van die leuke huizen met balconnetjes en ornamentjes. Prachtige doorkijkjes zonder dat er ooit een schoonheidscommissie aan te oas is gekomen. Alles is op loopafstand. Dus ik liep van het Ponte Scaligero gevolgd door Castelvecchiohotel naar de tourist info, de arena, Julia’s balcon ( waar ik een stel Chinezen in hun oor fluisterde dat ze daar op hun best een aria ten gehore konden brengen voor eeuwig geluk), Sam Fermo, San Zeno nou ja eigenlijk teveel om op te noemen. Ik zou hier wel een paar dagen kunnen blijven. Laat dat nou net het geval zijn. Hoera!!
Tot slot vond ook nog een kaarten- cq reisgidswinkel. Ze hadden een gidsje voor de Via Degli Dei. Weliswaar in Italiaans maar daar ga ik wel uitkomen.
Dus ik ben nu tot Rome helemaal voorzien van reisgidsjes en gps spoor.

Today I arrived in Verona. What a beautiful place. Such a pity the opera season is over already.
Today started as any other day. But because the track was short could take it easy. Arrived in Verona around lunchtime over the Ponte Scaligero followed by Castelvecchio. That was like a royal entry. Checked in in the hotel. It is a small place but down town. After that I stared exploring the city immediately. What a place! I could stay here for a couple of days. Now Fortune has some days for me here. Wow.

Ja, Piazza BRA!!!

moniek 2018-10-18 00:42:08

Het lijkt wel vakantie! en veel plezier met Betty natuurlijk.

moniek 2018-10-18 00:50:38

Heb je die Chinezen ook verteld dat dat balkonnetje helemaal niet van Julia is ? Het dramatische liefdesavontuur speelde nml. in een andere plaats, 20 km. verderop. En Julia heette eigenlijk Lucina .... Geweldig hoe Verona een nep-balkon tot trekpleister heeft weten te bombarderen.. Goede reis verder ! Geert