Scharfe Knacker

Duitsland, Kirchheimbolanden

Vandaag kon ik weer lekker an. Het begion vanmorgen al goed want het ontbijt was om 7u dwz dat ik dan 8u los kan. Dat betekend dan weer dat ik dan om 1u al 20km heb afgelegd. Dan zijn er nog 2 uurtjes te gaan plus een uurtje rust en andere flauwe kul. Dus dan ben ik om 4u als het goed is op plaats van bestemming. En dat is fijn want dan is de toerist info nog open en kan ik navraag doen voor betaalbaar adres. Maar goed dit is meestal theorie en het was gewoon fijn dat ik vroeg weg kon. Ik had de kaart zitten bestuderen en gezien dat ik alleen maar door van die kleine dorpjes zou komen. Dat zijn dus dorpjes waar ik geen inkopen kan doen. Dus ik nam 2 broodjes van m’n ontbijt mee als lunch en van de hotelier kreeg ik een zakje om het in te doen en ook nog een appel mee. Gave knakker die hotelier. Vanmorgen was het een beetje mistig maar dat is op enige hoogte gaaf. Alles was nog prachtig fris en de vergezichten: alleen bos en akkerland op de glooiende heuvels zover als ik kon zien.
De hele dag vrijwel geen mens te bekennen. Ik kom geen hond tegen. Alleen in de dorpjes begint er wel eens 1 tegen me te blaffen. Ik blaf gewoon terug.
Het weer was half bewolkt en de temperatuur was weer aangenaam.
Met 30 km in de benen kwam ik in Dannenfels de beoogde plaats van bestemming aan. Daar had ik misschien wel kunnen slapen maar er was geen supermarkt en ik had gewoon reuze zin in m’n normale maaltje. Dus ik besloot door te lopen naar een groter dorp Kirchenheimbolanden. Wat een mond vol. De Duitsers hebben daar een goede oplossing voor; het wordt afgekort als Kibo.
Maar goed ik had dus gewoon zin in Landliebe, melk, fruit en m’n twee broodjes met Scharfe Knacker fleischwurst. Die had ik lekker bij de Edeka gekocht (ik heb tot nu toe Lidl en Aldi weten te vermijden).
En ik zit me net te bedenken dat die Duitsers, net als de Fransen de prachtigste woorden hebben voor rotzooi, bijvoorbeeld poubelle, de geilste uitdrukking hebben voor hele gewone dingen. Het zal wel beter verkopen. Maar goed ik zit weer lekker in een hotelletje fris gepoedeld en de Scharfe Knacker en de rest reeds achter de kiezen. Morgen op naar Worms.

After a good day of rest at 8 I was all set again to go. Normally departure time is later because most hotels, guest houses serve breakfast later. Anyway this hotel had a 7am breakfast. So when leaving early in theory I can call it a day early but that is just theory.
I just like to start early. The day is so fresh and this morning is was a bit foggy that made the fresh even fresher and the landscape surrealistic at times.
On my walks here in this area I hardly meet another living soul.
Today’s planned destination was a place called Dannenfels. When I arrived at the place I could have slept there but there was no supermarket and after two days of schnitzel and fries (actually it was not bad at all) and beer I just longed for my normal evening meal with milk and landliebe yogurt and some fruit and a sandwich with Scharfe Knacker (see pic). So I did another 8km to the next (bigger) village.
Bit hard to explain in English but like the French have beautiful words for messy things like poubelle the Germans like to make ordinary things sound ‘geil’.
Tomorrow walk to city of Worms. Hope I arrive in time before tourist info closes.

Hi Ad, dit lees je natuurlijk te laat, maar voor het geval dát: mocht je langs/door Heppenheim komen, even de groeten doen van Harm en Saskia, die Holländer aus Fockenberg-Limbach, bij Weingut Bechtel en er zal je beslist een warm welkom worden bereid door Ma Bechtel... Je laat trouwens wel een mooi stukje Pfalz links ... eh rechts liggen nu.... Veel plezier in ons mooie Ländsche!

Saskia 2018-09-08 09:51:21

I m pleased reading you' re happy and that everything is all right. Enjoy!!