Eikels

Duitsland, Dinkelsbühl

Vandaag ging de reis van Schillingsfürst via Feuchtwangen naar Dinkelsbühl. Het was weer een mooie route en relatief vlak. Moest 1 keer een autobahn kruisen. Jeetje het lawaai is oorverdovend. Maar later op de dag in het bos was het weer lekker oorverdovend stil. Het was weer een warme dag vandaag. En ook nu is het nog warm. Misschien ga ik zo nog even een terrasje pakken. Dat Dinkelsbühl is ook weer zo n plaatje zie foto’s. Ze zouden alleen de auto’s buiten de poort moeten smijten dan zou het pas echt echt eruitzien.
Heb net boodschappen gedaan. Kwam langs de Mac voor de vette hap. Wel verleidelijk. Maar toch maar niet gedaan. Hou het gewoon bij een simpel broodje Landliebe.
Soms loop ik wel eens over het bospad aan de rand van het bos. Ligt precies op de goede kant van de weg de weg vol paardenhopen. Ik zit daar niet zo mee en heb ook geen behoefte zo n paardenhoop een schop te geven.
Soms loop ik wel eens over het bospad en ligt er een hele hoop herfstbladeren. Die ga ik lekker kinderlijk voor me uitschoppen en het is nog geeneens herfst; moet je nagaan. Leuk, moet er niet net zo n paardenhoop zich onder de bladerhoop verdekt hebben opgesteld natuurlijk.
Soms loopt het pad net langs een enorme hoeveelheid eikenbomen. En dan komt zo opeens een zuchtje wind opzetten en laten zich opeens hele hordes eikels zich zomaar uit de boom vallen. Als ik geluk heb heb ik m’n hoed op maar als ik pech heb raken zomaar een stel van die eikels m’n kale bol. Wat een eikels!
Het hele pad ligt vol eikels nu en als straf en wraak schop ik ze voor me uit met zoals de herfstbladeren. Lekker hoor eikels voor me uit schoppen.
Binnenkort komt er naast de hagel- de eikelverzekering tegen eikelschade. Oh ja en er gaan al stemmen op dat mensen een eikelhelm opmoeten voor de veiligheid (anders kan je je niet verzekeren). Jeetje wat eikels niet al losmaken.

Acorns
The Dutch word eikel is acorns in English. This is one meaning of the word the other one in dickhead. I made some jokes on that in my language but not sure if that works out the same in English.
Today the weather was warm again. Arrived in Dinkelsbühl today. The place looks well conserved from the Middle Ages. They only forgot to kick out the cars.
Today crossed autobahn. That is so noisy. But later in the woods it was very quiet. Beautiful

Gaat goed! Het doet me deugd dat je in "de mood" van de Romantische Strasse begint te komen. De "Strasse" zelf is eigenlijk niet zo "romantisch", alleen voor motorrijders, met heerlijke bochten en vergezichten. Maar de stadjes als Rothenburg, Dinkelbuehl doen de naam de naam eer aan. En dat gaat zo door tot aan Fuessen, waar de Strasse eindigt. Volgens mij steek je daar de grens over. Tegen de tijd dat je in de buurt van Fuessen aankomt komt kan ik je nog de volgende hoogtepunten aanbevelen: - Wieskirche, een kleine kerk met een eenvoudige buitenkant en een hele indrukwekkend barokke binnenkant. Echt iets voor een pelgrim. - Kasteel Neuschwanstein, kasteel waar Disney nog een puntje aan kan zuigen. Wel een soort "Efteling" geworden, maar mag je eigenlijk niet missen. Voor de liefhebbers nog een URL: http://www.losapos.com/nl/romantischeroute