Het weer tot nog toe is onvoorstelbaar

Italië, Nals - Nalles

Vandaag was het weer mooi weer. Het is gewoon onvoorstelbaar. Ik heb warme spullen bij me voor als het herfst wordt maar aan de zomer komt maar geen einde. De weervoorspeller zegt voor de week vooruit een dagtemperatuur van 24C voor iedere dag!
Ik loop nog steeds iedere dag in hetzelfde kloffie dat eens per 3 dagen als het zo uitkomt wordt gewassen, wat dan droogt in de nacht en dan de volgende dag weer aankan.
De route was niet zo interessant maar ging wel min of meer rechtuit en plat. Daar had ik even behoefte aan. Heb ook nog even Merano aangedaan even om de sfeer te proeven en om te kijken voor goede kaarten, die ik niet kon vinden. Nou ja er zijn ergere dingen. Vandaag was het traject 26 km dus voor m’n gevoel was ik zo klaar. Lekker hoor.
Ik merk wel dat het wat italiaanser wordt. Ik hoor meer Italiaans, er is meer zwerfafval, rommeliger hier en daar en de bebouwing is niet meer zo alpine.
Ik liep dus vandaag weer hele stukken langs de Edge. T stroomde hard en de rivier stonk een beetje. Maar ja naar wat? Hij was ook niet zo mooi blauw eerder een beetje blobber grijs. Ja verdomd dat was t was de lucht van blobber.

Today the weather was fine again. It is unbelievable there is no end to the summer. Although in summer, that means one month ago, it must have been a frying pan over here. Now in the daytime it is between 20 and 25C and forecast for 7 days ahead is same. That is bearable.
The track was flat and straight today. Just walked along the Edge.
The river was a bit smelly and grayish today. It was the colour and smell of mud.
Took a detour over Merano just to taste atmosphere and see if I could get some good maps for yourney onto Trento. Was not lucky with the latter. Although it is still like summer autumn colours are kicking in. Very beautiful.

Jeetje Ad, wat ben je al ber! Leuk hoor, in de trein naar huis lees ik even wat je vandaag weer beleefd hebt. Veel plezier nog!

Maartje 2018-10-09 19:27:49

Hé Ad, ik ben ook weer bij. Petje af voor alles wat je weer meegemaakt hebt. Genieten voor de thuislezers en ik ben gewoon jaloers hoor! Dat stuk waar je nu loopt hebben we afgelopen zomer met de autotrein met de Ami 6 erop doorkruist. Afladen in Verona. Zoveeeel fruit in dat stuk waar je nu loopt bij de Adige! Indrukwekkend. En wijn natuurlijk. Is je volgende stop Bolzano? Geniet van het traject en al dat mooie weer dat je nog krijgt! Ciao!