FaakerSee

Oostenrijk, Villach

Geen wekker nodig, zijn gister best op tijd in slaap gevallen en om 8 uur uit de veren.

Edwin gaat gelijk douchen, ik volg later. De jongens zijn ondertussen overgestapt naar ons bed.
De receptie is nog gesloten tot 9 uur en moeten daarop ff wachten om te betalen. Ik loop nog even naar de haven en na terugkomst drinken we alvast een kopje thee aan de kade/boulevard.

Het is ca 9:15 als we t gaspedaal weer intrappen op weg naar Oostenrijk.

Onderweg nog 'n keer tol (€1,90,) en dan zijn we al bij de grensovergang van Slovenië.
Net voordat we de Karawanken tunnel inrijden is er nog één tolpoortje te gaan(€7,80).

Rond 13:15 zijn we bij wiesencamping Marhof bij de FaakerSee in Drobrollach am See -Villach. Er wordt ons een plaatsje aangewezen en daar zetten we alles weer neer.

Edwin en ik stappen op de fiets na een kopje koffie en thee om wat boodschappen te halen en een kijkje bij het strand/meer te nemen in de laagste versnelling lukt het om de heuvels op te fietsen.

Savonds gaat de Bbq aan , maar ook de lange broek, trui, vestje en een kleedje over de benen.

Eerst waren we van plan hier 2 nachtjes te blijven en morgen een fietsroute te doen, maar vanaf morgenmiddag wordt hier regen voorspeld dus gaan we verder richting Nederland rijden.