Dag 3: Wij gaan verderop

Oostenrijk, Pesenthein

Ons tweede nachtje op camping Pesenthein zit erop. Vannacht om 1:30 werden Edwin en ik wakker van de regen. Snel ff alle ramen gesloten, en buiten wat andere zaken 'veilig' gesteld.

Vandaag willen we naar Kroatië rijden volgens de route planner ongeveer 3,5 uur rijden. Gisteravond hebben wij zitten kijken of er op voorhand al campings waren die ons lijken in Porec of in ieder geval langs de kust van Istrië (noordwest Kroatië van Umag tot Pula). Ik denk dat dat nog een uitdaging zal worden. Het lijkt er op dat de camping in Pula (die wij va woensdag gereserveerd hebben) nog wel beschikbaar is. Wij gaan het zien waar we uitkomen.

Om 10:30 van de camping aan Milllstättersee vertrokken. Vanochtend na het ontbijt heeft Edwin telefonisch contact gehad met camping (Arena) Stoja in Pula en we kunnen al komen. Om 11:00 rijden we weg nadat we boodschappen hebben ingeslagen.

De reis er naartoe ging minder snel dan aangegeven op de navigatie of routeplanner in totaal kwamen we 5 uur later aan (tunnels, wegwerkzaamheden, eenbaanswegen, tolhuisjes, paspoortcheck). En dat terwijl het 'maar' 350 km verderop zit.

Gelukkig is het een mooie route door de bergen van Slovenië en op de camping krijgen wij een mooie plek. Aan het water.

Het is behoorlijk warm en nadat we staan plonzen de jongens in het heldere water.