Op doorreis

Oostenrijk, Rosental

Het was een stormachtige nacht, maar prima geslapen. Zijn vroeg wakker, ik doe nog ff de afwas en we frissen ons op voor vertrek.

Met uitparkeren tikt het fietsenrek van ons tegen de camper van onze Zweedse achterburen. 2 krasjes zijn te zien op de bumper van hen. We wisselen gegevens uit en om half 9 rijden we de camping af.

Een mooie route langs het water. Iets voor 1en gaan we de grens over tussen Kroatië en Slovenië.

Oostenrijk stellen we in richting Flachau, waar we in de buurt een mooie camping vonden, deze was voor 1 nacht, maar eenmaal op de plek rijden we toch door. Stonden op een modderig stuk voor bijna €75,- bij gebruik zwembad moest we nog eens €25,- bijbetalen .

Onderweg is het bewolkt en we hebben zelfs regen.

Net na Zell am See vinden we een gratis camperplaats bij een Badesee, in Niedernsill lopen een rondje maar er is geen restaurant te vinden dus hop de camper weer in. Bellen wat campings maar alles is vol voor deze nacht.
In Mittersill is meer activiteit, zien we een paar restaurantjes en daar kunnen we de camper makkelijk parkeren.
Wij eten heerlijk met zn vieren bij Il Centro.

Na het eten , zien we nog andere een camperplek op 20 minuten afstand, na een telefoontje rijden we die kant op, de bergen in voor de plek die zij nog beschikbaar hebben.

Het zit lekker mee, ik navigeer verkeerd dus we keren en moeten een paar haarspeldbochten terug om de route te vervolgen.

21:15 zijn wij eindelijk op een plek in Oostenrijk bij gasthof - panorama wohnmobil stellplatz Friedburg in Sulzau / Neukirchen am großvenediger.
Zo'n 460 km gereden vlgs navigatie in ons geval wat meer.....

Kunnen er nog broodjes bestellen voor morgenvroeg en drinken gelijk wat bij deze aardige gastvrouw.

PS : de kabouter kwamen we tegen in Niedernsill bij een motorclub naast de kerk, maar geeft goed weer hoe het ook wel eens loopt...maar altijd blijven lachen😇😁

“Meestal zit het mee en soms zit het wat tegen”😏😃