Falaise d'Étretat

Frankrijk, Saint-Pierre-en-Port

9:10 zijn we weer op pad. De eerste kilometers rijden we binnendoor via de groene autoweg (de snelste route, geen tol).

Om ca.3 uur komen wij in Étretat aan, maar helaas geen plek meer beschikbaar. De camper parkeren wij voor de camperplaats en daar vandaan lopen wij naar de bekendste en meest gefotografeerde krijtrotsen, welke de vorm van een olifant hebben. Falaise d'Étretat.
Ik dacht dat het één rots met een boog was maar het zijn er 3 achter elkaar.

In het dorpje eten we kebab met patat en wij zijn iets voor zessen terug bij de camper.

18:00 rijden wij naar camping Cliff (of camping les Falaises) in Saint-Pierre-en-Port nadat wij er een paar gebeld hebben en om 19:00 zijn wij er. Stoelen en tafel naar buiten en de limonade, koffie en thee staat weer klaar!

Uiteraard lopen we richting zee, je kunt vanuit de camping naar de kliffen lopen en prachtig ver kijken eb een zonsondergang te zien. Er is geen trap naar beneden om langs het strand te struinen.

Mooi die rotsen. Wat is het daar ruig!

Sonja 2019-08-20 22:04:15

Wij zijn daar in 2016 geweest en vonden het ook prachtig. Zijn naar boven gelopen naar het kerkje. Hadden toen plek op de camperplaats van Étretat.