Dag 10: op weg naar de volgende plek

Kroatië, Grabovac

Ondanks de stormachtige nacht hebben wij allevier heerlijk geslapen, gister hadden we de tent al opgeruimd dus de jongens hebben ook in de camper geslapen.

Stofzuigertje door de camper, even een doek over de kastjes en de vloer, Ontbijten, douchen, laatste spullen in de laadruimte en gaan.

Nog even beiden watertanken geleegd en de schoon watertank gevuld. Uiteindelijk rijden wij om 11:39 van de camping. Eerst naar de Lidl even wat eten en drinken inslaan, daar is het enorm druk en zo niet mijn hobby. Ca. 3 kwartier boodschappen gedaan.

Om iets voor half 2 rijden we dan echt naar de nieuwe plek. Ongeveer 240 km verderop. In eerste instantie het adres van camping Korana ingetoetst op de navigatie, maar via internet vind ik ook een camping die een zwembad heeft, wel lekker voor de mannetjes dus daar gaan we straks eerst kijken of er plek is. Dus 2 campings op het oog welke zal het worden? Kamp Turist Grabovac of camping Korana. In iedergeval dichtbij de Plitvice meren.

Weer rijden wij door een mooie omgeving, bergen & zicht op zee. Hetzijn er qua kilometers niet zo heel veel, maar we rijden niet alleen snelweg (welke trouwens goed zijn). Wij worden via kleine, hobbelige straatjes genavigeerd.
De laatste (ca. 70) kilometers gaan dus wat langzaam.

18:00 komen wij aan bij camping Turist in Grabovac en er is nog plaats voor ons. Eerst een rondje gelopen langs de weinige vrije plaatsen. Aardig vooraan vinden we een prima plek om een paar dagen te verblijven.

Edwin start met koken +gewiin hollandse pot, worteltjes) en ik ga met Jens mee naar het zwembad. Bjorn leest nog wat. Het ziet er allemaal netjes uit zo op het eerste oog.

Na het eten en de afwas lopen wij nog een rondje over de camping, tjeetje wat veel Nederlanders hier. Bij de receptie winnen we informatie in over de Plitvice meren waar wij morgen naartoe willen.

Advies is om vroeg te gaan. Kijken of dat gaat lukken om op tijd uit bed te komen.

Het is hier een stuk minder warm, dat scheelt weer met slapen. De weersverwachting is prima voor de komende dagen. Overdag warme temperaturen (30-35 graden) van en 's avonds koelt aardig (ca. 18 graden) het af.

Hey vakantiegangers. Leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen. Ziet er allemaal supermooi uit. Misschien ook wel een leuke bestemming voor ons volgend jaar. Geniet nog lekker en allemaal de groetjes uit een koud Putten.