Wandelen bij Tscheppaschlucht in Ferlach

Oostenrijk, Ferlach, Tscheppaschlucht

Gister sloten wij de dag af met een plensbui en wat onweer.
Dinsdag overdag zijn we bij de camping gebleven zonnen, suppen, lezen, jeu des boules. Pannenkoeken bakken.

Vandaag, woensdag, een wekker gezet zodat we bij de bakker, die om ongeveer 8 uur op de camping is, broodjes kunnen kopen.

Inmiddels is het weer droog en kunnen buiten ontbijten.
Na het ontbijt wassen we af en maken ons klaar om er op uit te gaan . 11:30 Parkeren wij bij de parkeerplaats voor de Tscheppaschlucht in Ferlach. Mooie wandeling langs t water door het bos met diverse trappetjes en bruggetjes, zoals de teufelsbrücke en de waterval.

Om 14:00 bestellen we een ijskoud drankje bij Deutscher Peter en is de wandeling klaar. De jongens eten kaiserschmarrn en wij een Kalte Platte. Om iets over 3en kunnen we mee met de bus die ons weer afzet bij de parkeerplaats waar de camper staat.

Net voor de afslag naar de camping, rijden wij nog naar de Spar op de hoek om wat boodschappen te halen.

Op de camping legen we gelijk vuil water en vullen schoon water aan. Ook betalen wij alvast de camping, welke wij vanaf 7 uur kunnen verlaten.

Edwin heeft nl. een camperplaats op het oog en belt deze voor een reservering en dat lukt, zo lijkt het nu. Morgen vroeg vertrekken om na ruim 500km verderop weer verder vakantie te vieren in Kroatië.

Daarom alvast de tent opgeruimd, dat blijkt een goed idee, even later regent t weer. Mooi dat de tent droog mee kan.

Vanavond eten we in het restaurant (Grieks) op de camping met uitzicht op het meer o.a.

Het ziet er allemaal weer top uit.....prachtig die watervallen!

Gerrie 2022-07-27 22:31:37

Jullie hebben weer een mooie wandeling uitgezocht zo te zien. Prachtig! Die kalte platte ziet er ook niet verkeerd uit!