Oostenrijk

Oostenrijk, Radenthein

Gister was een zwembad dag, de laatste volop zonnige dag naar verwachting.

Na het avondeten gaan we naar de huisartsenpost om een antigeentest af te laten nemen voor Bjorn, Jens en mij. De dames hebben de aflopende tijd iets bijgesteld in ons voordeel. Ohh en we waren alledrie negatief getest.

Savonds zijn Edwin en ik de andere kant vd kustlijn bij de camping langs gefietst.

Woensdag ochtend:
Als de wekker gaat is het veel te vroeg in vakantietijd.
We springen onder de douche en de jongens worden daarna wakker gemaakt.

De tent en toebehoren worden in rap tempo opgeruimd en rond half 8 rijden we de camping af naar Oostenrijk, camping Mossler in Dobriach. Waar Evertine en Jeroen ook staan.
Bij de supermarkt Konzum halen we broodjes om straks op te eten.

8 uur rijden we zonder checks de grensovergang Kroatië-Slovenië door en de rest gaat ook behoorlijk soepel.

Om 10:45 zijn we al op de volgende camping, Mőssler in Dobriach aan de Milstattersee.
Zodra wij geïnstalleerd zijn, treffen we ook Evertine en Jeroen.

We koffie- en theeleuten, borrelen en snoepen wat lekkers.
Eind van de middag stappen we op de fiets om na wat klimmetjes op het terras neer te strijken bij Kad 4615.
Na de drankjes fietsen we terug naar de camping zodat we met z'n 6en bij de pizzeria naast de camping kunnen eten.

Op dat terras ( KAD 4615)hebben Jannie en ik ook al eens wat gedronken. Leuk terras. En de Millstättersee is ook prachtig. Hebben we rondgefietst ( ca 35km, en ik toen nog met een gewone fiets en dat was wel pittig maar wel te doen)

Harry 2021-08-25 22:17:23

Ohhh wat leuk op die camping hebben we ook gestaan, jaren geleden. Een prachtige omgeving 😊

Gerrie 2021-08-25 22:22:51

Harry Jannie en tante Gerrie Wat leuk om deze plekken te herkenen aan de hand van de foto's! Wij zijn hier in 2017 ook geweest en kwamen langs camping Pesentheim (daar stonden wij toen) langs het water was eea vernieuwd