Praag, oude stadscentrum

Tsjechië, Praag

Na het wakker worden starten we rustig op, gaan douchen ontbijten en na de afwas stappen we met z'n 7en op de fiets naar de oude stad

Ons bezoek aan Praag start bij het astronomisch uurwerk, waar elk (heel) uur een tafereel wordt getoond met apostelen. We strijken neer op het terras en wachten op het hele uur onder het genot van een koffie, thee of frisje.

Daarna gaat elk gezin z'n eigen route doen. In de stad Wij lopen een ronde door de stad, er wordt wat gesmikkeld (KFC), in 1 winkel geshopt voor Bjorn en komen na een paar uur weer aan bij onze fietsen. En besluiten terug te gaan naar de camping.

Op de terugweg nog even wat kleine boodschapjes opgepikt bij de Lidl. Om vervolgens, bij thuiskomst een koud biertje in het zonnetje te drinken.

Rond 6 uur heeft Jens nog zin om te suppen in de rivier Moldau, dus hup alles in gereedheid gemaakt en plonzen (of suppen) maar. Hannah komt er ook nog gezellig bij. Edwin en Ellis kijken toe vanaf de kant.

Voor het avondeten zetten we een lasagne schotel in de oven.

Wat een prachtige stad!

Gerrie 2021-08-09 21:27:48

Zo te zien toch wel een heel mooie stad. En het weer lijkt ook heel goed. Even wat anders dan hier waar het af en toe nog behoorlijk plenst.