Onze zomervakantie is gestart

Duitsland, Lahnstein

't Wekkertje gaat om 8 uur, wij liggen nog lekker en hebben een slowstart. Nog de laatste dingen in de camper leggen , ff stofzuigen, ff kletsen met de buren en dan is het 11:25 en rijden wij weg van Bollengoed, nog ff langs Thomassen voor wat bbq vlees en dan door naar Duitsland, naar Lahnstein, aan de Rijn, camperplaats Lahneck. Het is zo'n 3,5 uur rijden.

Bij Voorthuizen bedenkt Edwin zich dat hij maar 1 ventilator heeft meegenomen, dus duikt hij daar snel nog de Kruidvat in.

12:15 gaat de reis weer verder.

Om 16:00 arriveren wij bij camping Burg Lahneck.
Een oude brombeer verteld eea en 'n net zo niet gezellige medewerker leidt ons naar de plek (104) en we weten vooral wat er allemaal niet mag. Prima plek voor 1 nacht.

Na installatie gaan we snel naar het naastgelegen zwembad, eten daar gelijk maar ff een frietje met of 'n braadworst, 'n currywurst of schnitzel . Daarna gaat Jens nog ff duiken cq salto's maken, Bjorn gaat lezen en wij liggen van de zon te genieten.
Om 19 uur sluit t zwembad en gaan wij weer naar onze camperplaats.

Na 7en lopen wij met zn vieren terug naar de camping, 't luifeltje wordt uitgedraaid en een heerlijk kopje koffie en thee wordt er gemaakt.

Jens gaat een filmpje kijken, Bjorn gaat het slot Stolzenfels, waarop wij uitkijken, schetsen.

Edwin en ik gaan kijken hoe we bij de burcht Lahneck komen en dat gaat verrassend snel . Wij lopen nog even door en belanden op een terras (Neubert's café am Rhein) en drinken daar een verkoelend drankje ('n half litertje bier en 'n Aperol). Als de drankjes op zijn, lopen we terug en zijn binnen een half uur weer bij de camper. En tikt de klok nog net geen 22 uur aan.

Wij zitten nog lekker buiten met een kop koffie en thee en een frisje voor de jongens.
En er worden zelfs nog hamburgers gebakken, want tja pubers en papa's lusten altijd wel nog wat.

Alweer een leuke eerste dag zo te horen/lezen. Veel plezier verder en slaap lekker. Welterusten.

Harry V, 2022-07-23 23:38:26

Een super fijne vakantie lieve mensen en het begin ziet er al goed uit. Steef zag op de eerste foto Helga dat je op zijn moeder lijkt....