Posbank

Nederland, Rheden

Voor vandaag stond rustig aan doen op het programma. Allemaal hebben we wat langer op bed gelegen dan andere dagen en het ontbijt was bijna een lunch qua tijd. Het zonnetje is er dan nog lekker bij en daar maken we dankbaar gebruik van door te zonnen, chillen, springen op de trampo.

's Middags regent het. ' t gaat even flink te keer, maar ook deze bui laat later de zon weer toe.

Het is zaterdag dus ....patatdag incl snack.

Het weer is goed opgeknapt en ik wilde nog graag naar de Posbank, zeker nu we er zo dicht bij zijn en dit "het" moment is voor de bloeiende heide.

De jongens blijven liever bij de camper/tent en stappen pa en moe weer op de fiets. Google Maps heeft niet alleen fietspaden geselecteerd maar ook heuse ruiterpaden en wandelpaden incl. klimmetjes over de boomwortels.
(Echt weer iets voor ons om over een pad te gaan die niet bestemd is voor het vervoermiddel dat wij op dat moment bij ons hebben, maar dat terzijde)

Onderweg komen we wandelaars tegen die ons sterkte wensen. Er zijn klimmetjes bij dat we naast de fiets lopen en hijgend boven op de berg staan. Je zou denken dat we wat gewend zijn na de wandelingen in Oostenrijk .

Als we het pittige klimmetje hebben gehad, komen we aan op de hei bij de Postbank en gelijk worden we getrakteerd op een enorm wildzwijn wat in de verte rmet een.drafje ichting het bos gaat.

Het was het klimmetje en zweet op het hoofd meer dan waard, want wat een betoverend uitzicht over de glooiende heuvels die in het paars/lila gehuld zijn. Ondanks de bewolking piept de ondergaande zon nog door wat wolken heen. Ik houd er van !

En dan kan het stuk terug op de fiets starten . Dit keer over de verharde paden, ook dan zien we nog 2 wilde zwijnen struinen, maar ze schrikken van onze piepende remmen die vol zand zitten en hollen het bos in.

Na ruim een uur en 20 km zijn we weer een mooi avontuur verder.
Op de camping aangekomen spuiten we de fietsen schoon, want wat zijn ze vies geworden.

Met de boys halen we een heerlijk softijsje op de camping en dan is het nagenieten met de regendruppels die tikken op het luifeldoek.

Lieve familie , wat een prachtige vakantie hebben jullie gehad en wij hebben meegenoten en zeker de mooie foto's in Oosterijk! Fijn dat jullie weer gezond in Nederland zijn.

Gerrie 2020-08-22 22:56:14

@tante Gerrie Bedankt voor alle leuke reacties. Morgen is het feest voorbij, nog 1 nachtje op de camping en dan nagenieten van deze zomervakantie en stiekem bedenken wat leuk is voor 2021.