Dag 4: Pula, camping Stoja.

Kroatië, Pula

De jongens leek het leuk afgelopen vannacht in het tentje te slapen. Edwin heeft samen met de jongens de nieuwe Coleman (Darwin2) opgezet. Daarna moest het inrichten beginnen (lees: luchtbed erin leggen en opblazen, aanvullen met hoeslaken, slaapzakken en kussen), thuis was er bedacht dat het tweepersoons luchtbed beter zou passen dan 2x het eenpersoons, dus wat hadden wij bij ons:: juist 1 eenpersoons luchtbed, gelukkig was er in de campingwinkel een tweepersoons luchtbed te koop. 'S avonds spaghetti gemaakt en nog (te) lang buiten kunnen zitten.

De temperatuur bleef zwoel. Om 3:00 stond Jens ineens in de camper, hij vond het te warm in de tent, maar omdat het in de camper niet koeler was, aangetoond door ons bezwete hoofd te laten voelen , toch weer verder gaan slapen in de tent.

Echter om 7:00 startte vandaag toch echt de dag. De jongens konden ivm de warmte niet meer genieten van de tent.

Broodjes gebakken in de oven en na een verkoelende ochtendplons van Jens en de afwas zijn wij op de fiets gestapt. Op zoek naar een echte fietsenmaker, Edwin heeft geen goed gevoel meer over zijn band ivm de grootte van het gerepareerde gat.

Na wat omzwervingen, klimmetje en bezwete lijven hebben wij een fietsenmaker gevonden. Hij kon er voor zorgen dat er 2 nieuwe binnenbanden op zijn fiets kwamen en in de tussentijd konden wij een beetje cultureel gaan doen.

De winkel zat tegenover het amfitheater, dus die hebben we flink bekeken, ijsje eten, pizza slice naar binnen werken en het centrum door gestruind en nog meer 'oudheden' gezien.

Na onze fietstocht hebben we alle vier verkoeling gezocht in het water, dobberen in het heldere water, heerlijk op een vlot liggen zonnen, snorkelen en broodjes aan de vissen gevoerd. De één voert de vissen en de ander ging in het water met de duikbril om de vissen van dichtbij te zien.

We hebben de pannenkoeken plaat uitgeprobeerd en het ging super. Daarna nog ff wat op de BBQ en onze buiken waren weer gevuld.

Jan & Ellis zijn aan de andere kant van het water vakantie aan het vieren, vanavond komen zij bij ons koffie leuten/borrelen.

Bjorn, Jens, Merel en Hannah hebben zich nog lang in het water vermaakt, chippie en filmpje gekeken op de tablet, gewoon lekker buiten.

Nu ik dit schrijf is het alweer veel te laat (00:45), net nog de afwas gedaan en gedoucht. Trusten en tot een volgende keer😘