Dag 9: Laatste dag op camping Stoja, Pula

Kroatië, Pula

Vanochtend ben ik (Helga) langs de kustlijn gelopen, de rest ligt nog te snurken. Wat is het toch mooi deze omgeving, nog ff wat fotootjes maken. Na de zondagochtend wandeling was iedereen ontwaakt en hebben we ontbeten.

Verder rustig dagje gehad. (Zoals gebruikelijk: beetje zwemmen, dobberen op de luchtbanden, snorkelen, visjes voeren, elkaar van het vlot duwen).

Ik had iets voorbij zien komen op internet over een verborgen (blauwe) grot, vlakbij de camping. Rond 16:00 op het fietsje gestapt om dat plekje te vinden en da's gelukt. Na een wandeling over rotsen en zanderige paadjes hebben we het gevonden en wat is het prachtig. Groen/blauw super helder water, hoge rotswanden waar een paar waaghalzen vanaf springen. Wij houden het bij de lagere rotsen om de zee in te springen (tussen de kwallen😯) . Natuurlijk zijn ook wij de grot in gezwommen, de zaklamp gaf te weinig licht, maar de eerste keer zijn wij op het licht van een voorganger naar het einde gezwommen.

Eind van de middag begon het te waaien, het regende dennennaalden, de lucht begon te betrekken, nog wel buiten gegeten want de temperatuur is even heerlijk.

21:15 zijn Edwin en ik richting de receptie gelopen, onderweg was het waaien omgeslagen in harde windstoten en onweer op de achtergrond, takken braken af en stoelen waaide weg, snel teruggegaan naar de jongens bij de camper en alles naar binnen, stoelen onder de camper. Vouwfietsen plat. En daar komen de druppels.

Wat heerlijk eindelijk een beetje frisse wind door de camper.