Dag 13: op campingIN Park Umag, Karigador

Kroatië, Karigador

De dag startte vandaag met regen, het was een klein buitje. Gelukkig maar.

Vandaag was een wasdag voor ons, voordat je kan wassen duurt even want op dit stuk camping staan 2 wasmachines overuren te draaien.
Onze tas met vuile was maar in het washok gezet, zodat wij deze op onze beurt erin konden proppen. Daarnaast nog wat handwasjes gedaan. En alles aan het lijntje gehangen.

De hele dag is het weer een beetje van alles wat. De jongens gaan even zwemmen en daarna spelen wij een spelletje (regenwormen) en the winner is: Edwin. Ook nog heel even naar het strand maar dan verdwijnt de zon achter de bewolking. Jens gaat nog naar het zwembad en Edwin gaat later ook die kant op.

Bjorn en ik zien dat de lucht donkerder wordt en de golven hoger. Wij halen de overige was snel naar binnen. En dan komt Edwin eraan snellen, vanaf het zwembad zag hij een flinke rolwolk aankomen en dacht eraan de luifel in te rollen, net op tijd hebben we alles plat liggen en veilig gesteld. Het waait flink, het lijkt wel herfst, zelfs in de camper liggen er bladeren.

Samen lopen we naar de zee, wat een omslag. Veel golven en harde wind, zodra de onweer heviger wordt besluiten we in de camper te gaan. Op de terugweg zien we een paar ingestortte voortenten, overwaaiende luchtbanden, etc.

Hopelijk zijn de takken aan de bomen op onze staanplaats bestand tegen dit natuur geweld.

Eind van de middag klaart het op. Bij een eettentje aan het water eten wij, met een zonsondergang op de achtergrond. Na het eten maken we een wandeling. Tot slot scoren we nog een ijsje en hebben een enorme (bid) sprinkhaan bij ons aan tafel zitten