Dag 12: Wij gaan noordelijker

Kroatië, Karigador

Rond 7:00 werden wij wakker.
Ik ga even douchen en Edwin gaat de camping betalen en broodjes halen.
De jongens liggen nog te slapen, tijd om ze wakker te maken en samen te ontbijten.

Wij vertrekken rond 9:00 van camping Turist in Grabovac , naar Opatija zodat wij later meer richting Italië,/Oostenrijk kunnen gaan. Onderweg gaat het best vlot, als wij 50 km voor Opatija zitten rond 11:00 besluiten we toch door de rijden naar Porec , da's ca 130 km verderop. Uiteindelijk rijden we toch nog wat noordelijker, wij vinden een camping in Umag/Karigador campingIN park Umag (een hele grote camping met zwembaden en direct aan zee). Het is dan 13:30.

Er is nog keus uit 2 plaatsen en kiezen een plek 4126. Beetje in het midden van zwembad, centrum en zee. Na de check in lopen we eerst naar de staanplaats en dit is een schaduw plek, heerlijk. Het lijkt ook hier een Nederlandse enclave.

De camper staat weer snel en goed op z'n plek. Even wat drinken en een lekkere Berlinerbol naar binnen werken en we zetten de vakantie weer voort.

De jongens trekken snel een zwembroek aan en gaan alvast naar het zwembad. Wij volgen even later naar het zwembad.
Edwin en ik lopen nog even over de camping, om te kijken wat er allemaal is.

En dan is het alweer begin van de avond een uurtje of 20:00, tijd om wat avond eten te maken. Heerlijk buiten koken en eten, salade erbij en frietjes afgehaald.