Heute abend ...... im Schwarzwald

Duitsland, Bad Rippoldsau-Schapbach

Buiten wordt er ontbeten in het zonnetje. Om 9:30 rijden wij weg van de jachthaven na het lozen van vuilwater en legen van het chemische toilet.

Bij de plaatselijke spar halen wij nog wat boodschappen en iets voor tienen volgen wij de route naar Mannheim.

Ca 100km voor Mannheim worden wij staande gehouden door de polizei. , bitte folgen ...oh jee, . Polizei Klős vertelt ons dat wij over de 'weegbrug' moeten rijden. 3900 kilo wegen we met alles, dus te zwaar. Maar gelukkig kunnen we het schone water nog lozen, waardoor nog niet alles is opgelost en om niet onze urlaub kasse aan boete te spenderen krijgen wij een mondelinge waarschuwing en mogen wij onze reis vervolgen. De jongens krijgen een nog attentie (frisbee, liniaal, notitieblok en pen). Dit keer toch niet zo heel erg de klos😄

Bij camping Mannheim beach kunnen ze na 18:30 zeggen of er nog plaats is, daar wachten wij niet op en stellen Altrip in, om aan de andere kant van het water te komen moeten wij met een pont (€6,-)

Doordat er bij Mannheim en in de buurt geen geschikte camping te vinden is (vol of hoog tokkiegehalte), besluiten we door te rijden, ondertussen een camping gevonden en gebeld waar nog plek vrij is dus nog eens zo'n 200km doorsjeesen. Om 19:45 staan we bij camping Alisehof in Bad Rippoldsau-Schapbach *pleknr 38) in t Zwarte Woud. Er worden nog snel (want de keuken vd camping sluit om 20:00) 3 pizza's en een flammnkuche voor ons gemaakt die we in de camper opeten.

Maar goed we staan, oh ja en het is behoorlijk regenachtig, deze dag maar snel vergeten en hopen dat de zon snel weer doorbreekt😉.

Nou ,nou, wel een spannende dag zo met het pontje over en dan de controle van de “polizei “. Zo maak je nog eens wat mee.

Harry 2020-08-03 21:49:23

Jullie hebben wel geluk gehad dat je niet een beste boete hebt gekregen of dat je niet verder mocht. Dr. De Blieck vertelde ons een tijdje terug dat , als je te zwaar bent, zoveel moet achterlaten tot je op het juiste gewicht bent. Dat zou best lastig geweest zijn.

Harry 2020-08-03 21:54:32

@Harry hij hield een marge van ca 200kg aan en was zeer schappelijk!

Verhoefjescamperavontuur 2020-08-03 22:17:54

Wow dat was best spannend allemaal, maar ook weer een belevenis! Gelukje dat jullie door mochten rijden en dan een camping zoeken. Maar gelukkig staan jullie op een plek! En het weer gaat mooier worden dus veel succes en op naar de volgende plek! 👌😊