Frankrijk

Frankrijk, Peigney

Regendruppels....mmm da's minder. De wekker gaat om 8 uur en we maken ons klaar om alles weer in te pakken en naar Frankrijk te gaan rijden. Ik smeer een paar knackers, Edwin leegt het toilet en de jongens ontwaken rustig.

Na 't ontbijt gaan de jongens tanden poetsen en afwassen. Wij breken de tent af en leggen de laatste dingen in de 'garage'.
9:30 rijden we weg bij camping cascade om ergens bij Lyon wat te vinden. (540 km)

Nog even tanken (diesel €1,11).
Later hebben we nog een stop op een parkeerplaats, daar zetten we koffie en thee en eten een stukje appeltaart.

Wij besluiten toch eerder te stoppen met rijden.(14:00) We vinden een camping aan een meer /Lac de la Liez bij t plaatsje Peigney. Wij kunnen er 2 nachten verblijven op camping de la Liez.
Als alles weer op zn plek staat gaan Edwin en Jens alvast naar het zwembad. Bjorn en ik later ook. Terug naar de camperplek nemen we pizza mee.

Edwin en ik stappen op de fiets om in Langres een paar boodschappen in een supermarkt te halen. Maar wat een fietstocht, flink klimmen en zweten.
Het is een prachtige vesting dat maakt de pittige tocht weer aardig goed. We fietsen nog een rondje langs de stadsmuren en zien op de achtergrond het meer waar we kamperen. De terugweg op de fiets is iets minder klimmen en we rijden langs een sloot zo naar het strand bij de camping, vanaf dat punt nog tig traptreden op en we zijn weer bij de jongens. In totaal een fietstocht van 11 km.

Jens had op de trampoline gesprongen en nog gezwommen in het zwembad en Bjorn was bij de camper gebleven, beetje op de telefoon/tablet , lezen en hij had ons via life360 In de gaten gehouden.

Laat zitten we nog aan de koffie/thee inclusief een spelletje pesten.