Umag

Kroatië, Monterol

Ongeveer 10:15 rijden wij weg van camping Stoja Arena in Pula. Voordat we de route rijden naar de volgende camping, rijden wij langs Punta Cristo Lighthouse

Als we geparkeerd hebben, lopen wij langs het water die kant op. Mooie uitzichten, maar best warm.

Onderweg stoot Jens z'n grote teen en bloed iets, niet veel aan de hand maar even later wordt hij volledig wit en zelfs zn lippen hebben geen kleur en hij dreigt flauw te vallen. Wij laten 'm in de schaduw zitten en wat water gieten we op zn lippen/in zn mond en doen water over z'n hoofd. Het duurt even voordat hij bijtrekt.

Hij had vanochtend geen zin in eten en door de warmte en beweging werd hij niet lekker.
Na een broodje kon hij verder. De hangbrug die wij zochten was er niet, helaas.

Rond 14 uur komen we op de camping (Stella Maris) bij Umag aan, maar een geschikte plek laat even op zich wachten.

Het is een grote camping cq resort. Het ziet er goed en verzorgd uit.

We eten een pizza slice en daarna gaan de mannen even zwemmen, bij het zwembad . Later ga ik daar ook nog even op een zonnebedje liggen.

's Avonds lopen Edwin en ik nog naar het water, 't haventje, lopen de boulevard af en terug nemen nog een drankje op het terras.

Zo te zien toch weer een heel mooie plek.