Omiš

Kroatië, Omiš

Gisteravond nog tot laat onder de luifel gezeten met David en zn ouders, gezellig kletsen over plekjes die je nog "moet" zien en wat een ieder bezig houdt en dat samen met een drankje en wat te knabbelen.

7:45 zijn Edwin en ik wakker, ruimen alvast eea op en wekken de jongens.

Nadat 't meeste weg is ontbijten wij voor het laatst op deze plek en gooien de laatste dingen in de garage.

Babbelen nog even met 'n Zweedse camperstel, die uit t plaatsje komen waar wij vandaag naartoe gaan en wisselen leuke camperplekken over en weer uit.

Rond half 10 hebben we weer een voet op t gaspedaal. Rijden eerst een stukje binnendoor voordat wij op de snelweg zijn.
Ook het laatste stuk wat wij rijden is prachtig, hoge rotsige bergen aan de ene kant en t blauwe water aan de andere kant.

11 uur zijn wij in Omiš, camping Galeb. We kunnen een rondje doen over de camping en aangeven welke vrije plek wij willen gebruiken, terug bij de receptie blijken onze voorkeuren of voor 1 nacht (aan t water) of gereserveerd. Daarom vragen wij welke plek er dan voor een x aantal dagen mogelijk is en krijgen deze door.

De keuze maken we snel om dan weer door te kunnen gaan naar onze plek (a71).

Als we de camper willen starten , doet deze het niet. Na contact met pa Verhoef nemen wij contact op met interhelp.

Ondertussen gaan de jongens alvast naar t zwembad en wij volgen na het telefoon gesprek met interhelp en wachten daar op de "anwb"meneer.

14:15 is de monteur er van Radic auto nautica en hij zorgt dat de camper weer start.

Wij gaan daarna naar onze camperplaats. Als de camper is uitgezet en blijkt dat de herstart niet lukt, zal er morgen een vervolg komen.

Wij zetten de boel weer buiten en Edwin gaat de F1 kijken te samen met iets te drinken en wat fruit voor de vitamine.

Na de race, fietsen we naar de supermarkt (die is gelijk om de hoek bij de uitrit van de camping) om de voorraad weer aan te vullen en vlees en sla te halen voor de bbq vanavond .

Voordat wij gaan BBQen gaan we met z'n 3en (Jens, Edwin en ik) ff naarde zee, maar besluiten toch het zwembad in te gaan.

Het is een warme avond en we zitten tot laat aan tafel. Na de afwas gaan Edwin en ik nog een avondwandeling maken, eerst over de camping en niet veel later lopen we een gezellig, oud stadje in.
Van al dat lopen krijg je dorst, daarom ook daar één van de terrassen uitgetest, dat beviel uitstekend 😆😉🍹🍺

Mooie plaatjes weer en leuk weer zo met jullie meelezen. Ik hoop dat het niet willen starten van de camper snel verholpen is. Veel plezier 💋