Dag 11: Plitvice meren

Kroatië, Plitvička Jezera

Gisteravond nog even geborreld met de campingburen Jeanine en Peter, lagen we toch nog laat op bed.

Het wekkertje om 6:00 gezet , zodat we vroeg in het nationaal park kunnen zijn.
Wij zijn er rond 7:15 er staat al een rij, maar het gaat nog redelijk vlot.

Eenmaal betaald moeten we een stukje lopen en kunnen met de eerste bus mee naar boven, vandaar uit lopen we langs de meren en watervallen naar beneden. Met een boot nemen we de oversteek om onze tocht te vervolgen.

Na de boottocht hebben we zin in koffie/thee wij nemen er een appelstrudel bij. Bjorn en Jens hebben om 11:00 al een bord patat voor hun neus, gewoon omdat ze er al een lange ochtend op hebben zitten en omdat het kan.

Wat is het mooi, het water is turkooise blauw, je kunt tot de bodem kijken en de grote scholen vis zie je ook duidelijk, hoge rots partijen en enkele grotten. Niet voor niets dat het park op de wereld erfgoedlijst van UNESCO staat.

Wij lopen ca. 6 uur, op het laatst nog de grote waterval bekeken. De kracht en grootte is nu het zomer is wat minder, maar het blijft fantastisch mooi.

Wij besluiten dat het mooi is geweest na al die kilometers afdalen, waarbij ik de jongens regelmatig waarschuw. Zij blijven over eind maar ik struikel over een steen die ik over het hoofd heb gezien. Hand en knie flink geschaafd en een flink ei naast m'n knie, maar dat mag de pret niet drukken.

Eenmaal terug op de camping (rond 15:00) nemen een plons in het zwembad en liggen lekker in de zon. Rond 18:00 lopen we naar de camper zodat we kunnen BBQen.

Lijkt me wel een vermoeiende dag maar wel heel mooi. Jullie hebben inmiddels al heel veel gezien . En al ruim 1400 km van huis. Veel plezier verder.