Bergmeren wandeling

Oostenrijk, Gemeinde Brixen im Thale

Eind vd ochtend, zijn wij op de fiets naar de gondel gegaan om bij Hoch Brixen te komen en vandaaruit een 2e gondel (Zinsbergbahn) om helemaal boven te komen.

Voordat wij starten met de wandeling ff een koffie, thee en frisdrank -pauze bij de Skiwelt hütte.

De eerste route is naar Brantlalm(see), daar staan veel bankjes rondom het meer en 'n prachtig uitzicht. Onze koude drankjes nemen we daar en vervolgens komt er nog een bezoekje aan de Brantlalm bij met een lekkere kaiserschmarrn en brettljause. Als de buiken weer gevuld zijn gaat de wandeling door naar de Filzalmsee.
Ook daar lopen we een rondje langs het meer en pauzeren daar even in het zonnetje.

Vanuit daar kiezen we er voor om de gondel naar beneden te nemen.

Thuis weer een koud drankje en dan gaat de Bbq aan om het laatste vlees op te maken.

Edwin en Jens gaan nog ff voetballen bij de plaatselijke voetbal velden en ik loop na t bezoekje aan hen nog ff naar de Badesee.

De jongens ruimen de tent op, de fietsen gaan achterop de camper, morgen schuiven we door naar Duitsland.

Wat een prachtige foto’s heb je weer gemaakt. En een mooie wandeling zo hoog in de bergen. Toch weer heel anders dan in de winter. Gute reise morgen nach Deutschland.