Kroatië

Kroatië, Općina Sveti Filip i Jakov

Voordat de wekker gaat is Edwin al ff wakker (uurtje of 6) en kan de slaap niet meer vatten. Dus we komen in actie. Jongens vanuit t hefbed in ons bed, een kopje koffie en thee, stoelen, krukje en tafel in de garage, afwasje en we zijn weer onderweg.

We rijden even langs de supermarkt (Hofer en EuroSpar) voor wat aanvulling van proviand en Amaretto🥃.

Iets voor 9 uur rijden we weer op de snelweg, we stellen de navigatie iets zuidelijker in en volgen de tip van schoonvader om camping Kate in Mlini iets voorbij Dubrovnik te bezoeken. Dat gaan we vandaag niet halen want is nog 980km.

Ontbijten doen we even later langs de weg.

Naast het vignette voor de snelweg in Oostenrijk hebben we nog 2 tolwegen(€17,- en €10,50). Bij de grensovergang Oostenrijk-Slovenië zullen we ook nog een vignette voor Slovenië kopen, deze met een maand geldigheid gekocht (€32,-) en de autoweg bij Zagreb was ook een tolweg (10,=).

Het rijden ging heel goed en t was rustig op de weg, totdat er op onze route een ongeluk was gebeurd, met een file en flinke vertraging.

Gelukkig heeft Edwin net voor file een reservering gedaan bij familiecamping Filip.

Onderweg tanken we nog diesel voor €1,36 p/liter en vervolgen de laatste 150 km voor vandaag
Iets voor 6uur gaan we de snelweg af , nog 1x tol a €28,10, en rijden nog ca 20 km binnendoor naar het plaatsje Svet Filip i Jacov, waar we een overstekend schildpadje ontwijken.
18:45 zijn we op de kleine, knusse camping Filip aan het water en worden al vriendelijk opgewacht en naar onze plaats begeleid. We kunnen 2 nachtjes blijven en daar maken we graag gebruik van voordat we weer verder rijden.

Zodra we geïnstalleerd zijn incl. tent steken we de BBQ aan en smullen dr heerlijk van.
De jongens doen de vaat , Ed maakt de Bbq schoon en ik ga ff liggen.

Later op de avond lopen we vanuit de camping de boulevard op en komen zo in 't centrum uit. We eten er een ijsje en gaan ff langs de. winkeltjes.
D'r staat een lekker (warm) windje welke je bij het water beter voelt. Het gaat een warme nacht worden.

Zo hé, jullie hebben er al een flinke ruk opzitten zeg. Mooi dat het zo vlot gaat maar vandaag was wel een hele ruk. Veel plezier verder. ( denken jullie nog even aan het elastiek aan de deur voor het geval er wat wind komt?)

Harry 2023-07-24 23:33:30

Hi! Via Sonja de link gekregen ☺️ Leuk om te lezen en ziet er gezellig uit! Goed begin van de vakantie. Ed kon ook mee aan de wandel gelukkig 🙌🏻 Leuke foto’s 😍