'n Prachtige dag

Kroatië, Omiš

Half 8 worden we wakker gebeld door de monteur, met 15 minuten is hij er. Snel maken wij onszelf en de camper in gereedheid. De boodschappentas vul ik met o.a. zwemkleding, douchespul, handdoeken, water, telefoon, opladers, zonnebrand, appeltjes voor de dorst en om 7:45 rijdt Edwin samen met de monteur de camperpkek af.
9:15 parkeert Edwin de camper weer op onze vakantieplek met een nieuwe accu.

De jongens ontwaken inmiddels ook. Samen fietsen we naar de supermarkt voor broodjes en ander lekkers voor het ontbijt.

12:30 hebben we een afspraak om te gaan raften. En gebruiken de contact gegevens welke wij van het stel uit Zweden hebben gekregen, op de vorige camping.

Met de fiets gaan we naar het afgesproken adres en stappen daar in een busje, die ons naar de locatie rijdt. Wij zitten in de boot met een ander gezin uit Tsjechië (Praag) vader, moeder, zoon en dochter...
Wat een leuke tocht, mooie natuur. Ivan van croatiarafting.com, is onze gids. Met z'n peddel krijg ik dikwijls een paar druppels ijskoud water in m'n zwemvest, na een tijdje schep ik m'n helm vol water en krijgt hij t restant water uit de helm toegeworpen, waardoor ik uit de boot wordt gegooid. Maar gelukkig ook weer wordt binnen gehezen na een tijdje zwemmen. In de tussentijd wordt er ook een paar keer een tussenstop gemaakt om ergens te zwemmen, even later om van de rotsen te springen. De commando's waren peddelen left, right, everybody, bomba! half 5 zijn we weer terug.

Als we op de camping komen drinken we ff wat en daarna gaan Edwin en ik naar het oude stadsdeel om fort Mirabel te bezoeken. Wat een mooi uitzicht hebben we over het stadje , de bergen en de rivier Cetina.

Na het klimmen belanden wij voor één of eigenlijk 'n paar biertje(s) en een wijntje(s) op het terras en zitten naast een stel met een schattig jongetje van 2,5 jaar oud uit Bosnië wonend in Duitsland voor hun werk en hebben een leuk gesprek.

Om 9 uur hebben we een tafel bij restaurant Locals gereserveerd op advies van onze raftgids , dus haasten ons op een zeker moment naar de camping om met de jongens naar Locals te gaan. Wij hebben er heerlijk gegeten (hamburgers, pasta carbonara black risotto & garnalen) en leuke gesprekken met de jongens gehad. Op de terugweg wordt er nog een ijsje gescoord en dan zijn we weer op de camping.

En blikken terug op een enorm geslaagde dag. Eentje met een gouden randje ♡♡.

Geweldig , wat mooi allemaal. Maar al met al wel een hele lange actieve dag.

Harry 2022-08-03 09:34:30

Het is echt geweldig.....