Van Courtenay via Cambell River naar Cowichan Bay

Canada, Area D (Cowichan Bay)

Klokslag half negen zijn we in Cambell River bij de locatie waar we moeten verzamelen voor de
“ whale” tour. Het waait stevig en wanneer ik onze boot zie moet ik denken aan onze horror tour twee jaar geleden in Nieuw Zeeland. Destijds gingen we per boot naar de vulkaan. De zee was zo ruw dat het merendeel van de mensen “ groen en geel” kleurde van ellende en en masse aan het kotsen waren . Heb vandaag echt geen zin in gekots. Ondanks de soms hoge golven valt het mee met het geschommel.
Na drie kwartier stopt de boot abrupt en zien we voor ons een paar spuitende fonteinen. Het zijn drie bultrug walvissen. Ohhhhhhhhh. Wanneer de schipper de motor uitzet hoor je ze ook ademen. Ahhhhhhhh. Wanneer hun staart boven water komt besef je pas hoe groot ze zijn. Naast nog twee bultrug walvissen zien we verder geen andere zoogdieren. Ik had ook heel graag “ free Willy” de orka gezien. Helaas, Willy was in geen velde of wegen te bekennen. Wel nog langs een nest zee arenden gevaren,zie ook de foto. Iedere boot moet een bioloog aan boord hebben. Deze registreert de dieren en rapporteert hierover. De zee is prachtig vooral omdat we tussen allerlei eilanden varen. In de middag terug gereden richting Victoria waar we morgenochtend de boot hebben richting Vancouver.

Vet!!!

Bo& mikki 2018-08-17 07:11:54

Wat een prachtige ervaring! En gelukkig geen kotsende mensenšŸ¤¢

Leo & Peggy 2018-08-17 11:52:24

Wauw. bultrug walvissen, jammer dat ze niet verder boven water komen. Het kotsen viel dus mee, gelukkig,morgen, en de komende dagen veel plezier. Groeten van Jeanne en Eef.