Van Barrière naar Salmon arms (106 km)

Canada, Salmon Arm

Aangezien we slapen in een Motel, hebben we zelf ontbijt moeten regelen . Gisteravond hebben we na het eten inkopen gedaan bij de benzinepomp.
Vanochtend, klokslag half 8, zitten we buiten te ontbijten. Rond 8 uur vertrekken we. We slaan af van de highway en fietsen op een kleiner weggetje, dat vrijwel meteen stijgt. We stijgen, stijgen en ik voel de zweetdruppels alle kanten op sijpelen. Ach toch zonde, net nog fris gewassen en binnen een half uur zeiknat. Het uitzicht is echter adembenemend mooi. We zien meerdere Bambi”s, waarvan we 1 Bambi hebben vastgelegd op de foto. Zo grappig hoe ze op vier poten tegelijk springen, of ze springveren onder hun poten hebben :” doing doing”.
Na deze klim is de weg glooiend . Stijgend en dan weer dalend. Beneden bij een meer start een onverhard pad, grrrr, 10 km onverhard stijgen en 10 km onverhard dalen. Dat laatste is niet fijn, alles rammelt door de vele kuilen en je moet in je remmen blijven knijpen, je kan niet heel snel dalen. Na deze afdaling is het gedaan net de rust. We belanden op een super snelweg. Auto’s rijden zo ontzettend hard langs je heen. Ik ben blij met mijn “ s’heerenloo” alias weg-werkers hesje. Aldoor voelde ik me een beetje een zottejoker in dat ding. Zeker toen ik in een park liep met een heuptasje en dat knal oranje hesje. Ik leek volgens Marc wel een parkopzichter:” May I have your tickets please “. Maar nu komt het hesje goed van pas. Her is nog behoorlijk stijgen tot aan ons hotel. We hebben een heerlijk hotel met zwembad. We hebben heerlijk gezwommen.

Heerlijk wakker worden hier met jullie mooie verhalen en foto’s. Tsja dat hesje komt op je werk als opzichter zeker goed van pas. Dat heuptasje heb ik nooit eerder gezien. Neem je beide ook eens mee naar ons volgende fietsweekend?

Jeanine 2018-08-07 07:04:39

Ook vandaag weer leuk en prachtig! Deze weken telkens een mooi begin van de dag, terwijl jullie nog slapen ... Hier overigens vandaag hitterecords, vanmiddag waarschijnlijk 37 a 38 graden ... maar ja, wij pensionado's hoeven niks anders te doen dan in ons zwembad van 3m doorsnee te sudderen.

Joost 2018-08-07 10:12:19

Steeds opnieuw is het voor ons genieten van de prachtige natuurfoto,s die jullie gemaakt hebben. Heeft het zelfgemaakte ontbijt gesmaakt, natuurlijk wel. Dat zand/grindpad ziet er niet goed uit om te fietsen, maar ja je zult doormoeten !. Doe de "bambi,s" de groeten , wie weet zien jullie elkaar weer eens. P.S. het is hier vandaag dinsdag 07 augustus tropisch warm, 38 graden, puf,puf. Groeten van Jeanne en Eef.