Van Christchurch naar Banks Peninsula ( pigeons bay)

Nieuw-Zeeland, Banks Penisula

Vanochtend heerlijk uitgeslapen, het zonnetje schijnt: campertime!!!
Rond half 10 vertrokken uit het hotel, nadat eerst twee medewerkers van het hotel nog van alles wilde weten over onze fiets: hoe duur, hoe zwaar etc. Daarna 10 minuten fietsen naar de camperverhuur. Daar stond ie dan: onze economy camper, zoals hij officieel heet. Betekent eigenlijk gewoon een kleine, wat muffige camper maar vooruit, klein is makkelijk wendbaar zullen we maar zeggen. Nadat allebei onze creditcards dienst weigerde ( oeps zeker tijd om naar huis te gaan) deed gelukkig een ander pasje van Marc het nog (pfff). De fiets mochten we achter laten bij de camperverhuur. We moesten hem wel op slot doen want er werkte allemaal fietsfans bij de camperverhuur en zo kwamen ze niet in de verleiding om de tandem uit te proberen.
Daarna eerst ontbijten in Christchurch, leuke stad. Ze zijn nog volop bezig met de herbouw na de zware aardbeving in 2011.
Na het ontbijt de supermarkt in om inkopen te gaan doen, we kunnen nu ook gaan koken, al hebben we een eenvoudige gasbrander.
De reis vandaag ging naar Banks Pensulina. Een adembenemend mooi schiereiland 80 kilometer van Christchurch, zie ook de foto's. We staan nu op een camping aan een rustige baai aan zee. De camping heeft behalve een toilet niets, ook geen douche ( gelukkig zijn we al fris van ons zelf ). De camping betalen doe je door dollars in een envelop te stoppen en vervolgens in een brievenbusje te doen. We hebben staan kokkerellen en onze bedje opgemaakt. Benieuwd hoe we slapen vanavond. Wifi hebben we niet, dat zal de komende tijd wel vaker voorkomen. Onze blog zal dus niet altijd dezelfde dag verstuurd kunnen worden.

Leuke, mooie camper zo te zien, dus zelf eten maken,afwassen ect. Dit lijkt ons bijzonder leuk. Wat een fantastische mooie omgeving is het weer, aan de foto,s te zien. Nog een hele fijne tijd met de camper. Groeten Jeanne / Eef.

Eef en Jeanne 2017-01-09 15:10:34

Leuk om jullie te volgen via die boeiend geschreven reisverslagen ! En wat een gezellige camper met het roze en blauwe stoeltje . En Marc zit op de blauwe zoals het hoort 😜