Van Otago Peninsula naar Oamaru

Nieuw-Zeeland, Oamaru

Het stel waarmee we vanavond hebben gegeten is net vertrokken. Bijzonder hoe zo'n ontmoeting verloopt. We zitten in een restaurant voor het avondeten aan een lange tafel. Een man en een vrouw schuiven aan, zij beginnen een gesprek, wat overigens veel Kiwi's doen. Blijkt dat zij ook een tandem hebben en toevallig zit deze tandem ook nog achter op de auto. Dat wilde Marc natuurlijk wel even zien hoe dat kan. Verder weten we nu alles over:" Blackcurrent organic berries" . Deze mensen hebben een boerderij waarbij ze deze berries telen en ze maken er van alles van. Zie ook: www. viberi.com.nz . Erg grappig weer.
Vanochtend begonnen op het schiereiland met een wandeling naar de zee (door een soort van duinen). Veel waarschuwingen voor agressieve zeeleeuwen, vooral nu het broedseizoen is. Ik had al in de krant gelezen over een vrouw die was aangevallen door een zeeleeuw. We komen aan op een prachtig strand en wie zien we daar liggen : mister zeeleeuw himself. Hij maakte al gebaren dat we weg moesten wezen. Marc wilde nog wel dichterbij maar ik vond dit geen aantrekkelijke optie. Uiteindelijk maar vetrokken. Daarna langzaam weer terug gereden naar Dunedin om vervolgens richting Omaru te rijden. Mooie rit aan het strand. We staan nu op een camping aan zee, waar als het goed is, dadelijk voor zonsondergang, de blue pinguïns aan land komen. De pinguïns zijn nu vis aan het vangen in de zee (aan het werk) en komen straks thuis, aan land om hun jongen deze vis te voeren (braken ze uit). Ik ben erg benieuwd. Morgen, onze laatste hele dag hier, dan geef ik een korte terug blik op de pinguïn-experience.Vanavond de laatste avond in de Bongo...

Wat geweldig om zo met jullie mee te genieten. Wat een prachtige reis maken jullie. We zijn benieuwd naar de pinguïns. Geniet van de laatste "bongo avond", groeten Leo en Peggy

peggy 2017-01-16 10:00:23

Nog veel Bongo plezier lieve jongens wat zal het wennen worden straks in ons koude kikkerlandje! Maar dit kan niemand je meer afpakken, wat een superreis hebben jullie gemaakt!!!! Goede terugreis zonder vertraging en hoop dat the bike ook weer terug komt naar Utercht! 😘😘

Els 2017-01-16 11:49:46

Kus de Bongo vaarwel, en zeg dat hij moet wachten op de volgende Nederlanders ?. Al met al, is dit een grandiose, mooie fantastische reis, maak er de paar laatste dagen nog iets mooi,s van. Alvast een goede terugreis, liefst zonder vertragingen o.d. Tot a,s. donderdag. Groeten Jeanne en Eef.

Eef en Jeanne 2017-01-16 13:07:30

Jullie keken er lang naar uit, voorbereidingen klaar en reizen maar! Helaas Time Flies, maar wel een vliegtuig vol herinneringen. Bedankt voor het vele leesvoer en mooie plaatjes alvast! Geniet nog maar even lekker van al het moois daar!

Theo/karin 2017-01-16 20:22:59

Fijn, een aantal gebouwen op de foto! Ik ben niet zo'n natuurmens. Nu aan het einde van een mooie reis, zetten jullie er nog een paar foto's van jullie zelf op om te zien hoe goed zo'n reis voor je is.