Van Whakatane naar Roterura op de fiets ( 90 km) en terug naar Whakatane met de auto

Nieuw-Zeeland, Whakatane

UHmm gisteravond kregen we het bericht dat de boot en excursie naar White Island niet door zou gaan vandaag vanwege de harde wind. Nu zit ik niet te wachten om met windkracht 12 een boottocht te maken van 50 km lang om vervolgens groen en geel aan te komen, maar toch is dit niet de bedoeling. Morgen, zaterdag zag het weer er beter uit, grote kans dat we dan wel kunnen gaan. Oeps, en nu? Vandaag was het dus de bedoeling om naar de vulkaan te gaan en zaterdag zouden we gaan fietsen naar Roterura waar we voor twee nachten een hotel hebben geboekt. Het stadje waar we nu zijn is ook niet zo enerverend om er een dag te verblijven.... grrrrr.
Maar, Marc had zijn Wicky de Viking moment ( alleen begrijpbaar voor de ouderen onder ons ) en kwam op het lumineuze idee om vandaag naar Rotorura te fietsen ( ipv zaterdag ) in Rotorura een auto te huren, fiets achter te laten in Rotorura, met de auto terug naar Whakatane zodat we morgenochtend ( zaterdag) alsnog mee kunnen naar de vulkaan en dan na het vulkaan bezoek in de middag terug kunnen rijden naar ons geboekte hotel in Rotorura, enfin Snappen jullie het nog? Korte versie: alles kan dan door gaan zoals gepland. Vandaag heerlijk gefietst het was mooi fiets weer (alleen snoeiharde wind ... tegen) en een prachtige tocht door de bergen. Omdat we onze fietstassen thuis konden laten ging het een stuk soepeler bergopwaarts. We kregen vandaag foto's toegestuurd van een Australiër die we dinsdag met zijn fietsvrienden troffen op een berg op de gravelweg 309 op het Coromamdrl-schiereiland. Een link naar het filmpje dat hij heeft gestuurd zit bij de blog. Wij hebben 5 minuten na heb extract dezelfde route gefietst dan krijg je een indruk.

Wat een mooi land, groen, ruim ... af en toe schut het er beetje ... Op 26/12, om 22:50 UTC was er een onder jullie van 4.7, dus ben benieuwd of die vulkaar niet wakker is geworden ... Alles goed te volgen dankzij jullie mooie verhalen + Google Earth en Street View

Joost 2016-12-23 11:39:19

Die vulkaan ziet er indrukwekkend uit, ga kijken, maar hij moet wel rustig blijven. Het is en blijft een indrukwekkend ( eiland ) land, prachtig om te fietsen, of met een cabrio rond te toeren. Hopelijk is dit de laatste keer dat je letterlijk "de boot mist ", op een andere manier is dit niet altijd vooraf te voorzien. Veel vacantie plezier toegewenst. Jeanne en Eef.

Jeanne en Eef 2016-12-23 12:09:58

Van dat filmpje krijg ik de kriebels.....Jeannette van wie heb jij dat avontuurlijke...... je moet wel echt blind op Marc vertrouwen !!!! We genieten wel van jullie leuke verhalen !! XX

els 2016-12-23 14:43:07

Fijn zon Wicky de Viking momentje!! Plannen is gewoon soort wiskunde! Je moet er aanleg voor hebben. Heerlijke verhalen, Melania Trump met enge man, ik zie het helemaal voor me, en uiteindelijk zwaaien ze jullie uit! Ben benieuwd naar de komende dagen. Wij glijden in de kerst. Veel liefs!!