Van Wanaka naar Queenstown

Nieuw-Zeeland, Queenstown

Vanochtend scheen weer heerlijk het zonnetje de Bongo binnen. De camper heeft een naam zo hebben wij ontdekt: Bongo dus. Bij vertrek maakt de V-snaar een hoop herrie maar voor de rest heeft de Bongo er weer zin in. We vertrekken naar Queenstown. Dat ligt maar 75 kilometer van Wanaka. Er lopen twee wegen vanuit Wanaka naar Queenstown en wij nemen de toeristische route. De gesprekken in de Bongo worden wat eentonig, dagelijks roepen we: " wat een prachtige weg, wat een mooie berg, wat een geweldig uitzicht, alweer een dooie (dus sneue) possum". We rijden van het ene vieuwpoint naar de andere. Onderweg doen we het plaatsje Arrowtown aan. Echt schetig dorpje met houten huisjes, beetje " Volendam " maar dat mag de pret niet drukken. Na de koffie rijden we door naar Queenstown. De camping hadden we al uitgezocht ( via camper mate) en we staan op een mooie camping aan de rand van de stad.
We laten de Bongo daar achter en we gaan met een gondel de berg in. Er gaat een gondel onhoog ( je kent ze wel zo'n eitje ). Ik verbaas me over de kosten van een ritje omhoog ( 25 euro) en het feit dat er iemand foto's van je wil maken in de gondel, die je daarna kan kopen. Snap er niks van, dat hebben we tijdens de ski vakantie nou nooit. Terwijl ik in de gondel naarstig een skipiste zoek wordt duidelijk dat de gondel en het uitzicht boven de toeristische attactie is, aha. Wij gaan een bergwandel route lopen die weer ongekend mooi is. Wanneer je uitzicht hebt over zoveel bergketens achter elkaar dan doet me dit ook denken aan de die " bergjes" die altijd bij de modeltreinen staan. We zouden hier wel vier weken kunnen blijven, er zijn zo ontzettend veel wandelroutes en we hebben er maar 1 kunnen doen. Wederom een heerlijke dag.

Wederom een ontzettende mooie natuur, de Bergen en de meren. Hopelijk dat Bongo het tot het einde van jullie verblijf het volhoud, geef hem anders s,morgens wat Traqchitol hoesttabletten, wie weet. Wij begrijpen dat het steeds opnieuw genieten is, fantastisch. Groetjes Eef en Jeanne.