Van Hope naar Vancouver ( 160 km, met auto, fiets en skytrain)

Canada, Vancouver

Vanochtend om vijf voor negen staat
taxi “ Toon” voor de deur van ons
motel. Toon is Marty, met een enorm oude witte bak ( zie foto) met supervering. Marty is de neef van iemand van het taxibedrijf dat Marc gisteren gebeld heeft. Marty is een wat typische man: hij heeft een haarbandje in en hij mist wat essentiële onderdelen van zijn gebit. Met name ontbreekt het hem aan een aantal boven en ondertanden. Tijdens de rit blijkt dat Marty een zwaar leven heeft gehad. Het tv-programma “taxi” laat passagiers hun verhaal vertellen, vandaag is het andersom. Marty is dakloos geweest, en wij vermoeden ook aan de drugs gezien alle ellende op zijn armen en waarschijnlijk ook het uitvallen van zijn tanden. Ach je moet een gegeven vervoer niet in de bek kijken ....
Terwijl we rijden naar Abbotsford ( de plaats waar Marty ons afzet) zie ik vanuit de auto de bosbranden. Best heftig. Blijkbaar zijn deze branden er ieder jaar.
We betalen Marty, zwaaien hem uit en wij vertrekken op de fiets richting Surrey, nog 50 km. Surrey is een voorstad van Vancouver en in Surrey stappen we op de de skytrain naar Vancouver. 10 km voor Surrey krijgt Marc zijn derde lekke band van deze vakantie.
De B en B waar we slapen ligt in een chique wijk. De eigenaresse van de B en B is een excentrieke Chinese dame. Het is enorme kitsch villa van binnen , een soort van Imca Marina inrichting: goud, marmer, alles glimt en blinkt. De B en B dame heeft een eenjarige hond, Charlie, die als hobby heeft om je continue te bespringen. De Chinese dame loopt achter Charlie aan met een zak brokjes om hem in toom te houden.
Onze fietstocht zit erop!!!! Bijna 1400 km gefietst!! De fietsen heeft Marc afgelopen week al op de Canadese marktplaats (spreek hier uit Kaijiejie) gezet.
Vancouver heeft als eerste indruk dat het een gave stad is. On Canadees, net als dat New York on-Amerikaans is.

Zo wat 'n tocht! Knap hoor :-). Nog veel plezier komende dagen XX

Yolande 2018-08-12 08:39:15

Zoooo knap hoor wat een doorzetters zijn jullie! Nu maar hopen dat de Candezen hoog gaan bieden op de stalen rossen en jullie verder kunnen verplaatsen in een limo. Hoe ziet jullie programma er nu verder uit? Geef die Chinees mijn kaartje maar dan kom ik haar huis wel plempen vreeeeeselijk maar ook typisch Canadees/ Amerikaans. Jongens nu even relaxen en neem een heerlijke big Mac!! πŸ”πŸŸπŸ” 😘😘

Els 2018-08-12 09:04:32

Wat een tocht en wat een mooie belevenissen! Geweldig en wat is het allemaal weer heerlijk beschreven! Nu maar hopen dat jullie de fietsen daar een beetje goed kunnen verkopen. Nog hele fijne dagen en veel liefs van ons 4-tjes!

Eric 2018-08-12 09:07:54

Welkom in Vancouver. Indrukwekkende prestatie waarbij jullie erg veel getrotseerd hebben. Nu kunnen de billen helen, trek de wijn maar open en geniet van de stad.

Jeanine 2018-08-12 09:25:25

De enerverende avontuurlijke fietstochten zitten er op, Pfhoe !. Geweldig dat jullie met Marty met zijn typische Amerikaanse bak meekonden liften/rijden. De foto,s zijn weer erg mooi, en nu maar lekker een aantal dagen relexen, en op een andere manier genieten, succes met de eventuele verkoop van de fietsen. Groeten van Eef en Jeanne.