Van Banks Peninsula naar Lake Tekapo

Nieuw-Zeeland, Lake Tekapo

Vanochtend vroeg wakker in het campertje. . Buiten is het koud, brrrr. " De wind waait dun door de broek" . Geen (warme) douche dus dan maar even snel chemisch reinigen. Een kop thee en ontbijtje gemaakt en daarna snel hup de camper in voor vertrek het binnenland in. Het is altijd weer zoeken naar een plek om je afval ergens te laten. Je moet blijkbaar een vergunning hebben om een afvalbak te hebben. De camping waar wij verblijven heeft ook geen prullenbakken dus nemen we onze rommel maar mee.
We rijden weg van zee en gaan het binnenland in op weg naar lake Tekapo ( niet te verwarren met lake Taupo in het Noordereiland ). Tussendoor gestopt voor koffie, maar alleen bij een koffietentje met WIFI zodat we ons verslag van gisteren kunnen versturen. Rond de middag komen we aan bij lake Tekapo waar een mooie camping aan ligt. Via Nederlanders zijn we getipt over de app: " camper mate " , eenmaal gedownload werkt hij ook offline. Op deze site staan alle campings , inclusief recenties.
Na lunch een prachtige wandeling gemaakt van drie uur naar de top van de Mount st John, met super uitzicht over het meer. Daarna lekker kunnen douchen via de twee-dollar douche: twee dollar erin en douchen maar. Morgen naar de hoogste berg van Nieuw Zeeland: Mount Cook of Aoraki (hij die door de wolken prikt) zoals die ook heet.

Wat een prachtig land! We genieten er iedere dag van!

Joost 2017-01-09 09:16:16

Wat heerlijk om weer te badderen!! Liggen jullie wel op een bedje of gewoon op de bodem van de bus? Wat een bikkels zijn jullie toch! De foto's zijn weer bijzonder mooi en het is heerlijk om iedere morgen te lezen wat jullie gezien hebben 👍😘😘